تهدید ابوسیاف به قطع سر گروگان آلمانی

۲۵ مهر ۱۳۹۳ | ۱۹:۵۶ کد : ۱۹۳۹۶۸۷ سرخط اخبار

گروه تروریستی ابوسیاف که در جنوب فیلیپین فعال است روز جمعه تهدید کرد سر گروگان آلمانی خود را قطع می کند.

به گزارش ایرنا، گروه تروریستی ابوسیاف در قبال آزادی گروگان آلمانی خود در روز جمعه درخواست پنج میلیون و 600 هزار دلار باج و پایان حمایت آلمان از ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا شد.

یکی از سخنگویان این گروه تروریستی روز جمعه در گفت وگو با یک رادیو محلی فیلیپین مهلت قبلی برای قطع سر گروگان آلمانی خود را دو ساعت افزایش داد.

به نوشته روزنامه استار فیلیپین همزمان با این تهدید گشت ارتش این کشور در جنگل های سولو که گمان می رود گروگان های آلمانی در آنجا نگهداری می شوند، افزایش یافته است.

یک افسر ارشد ارتش فیلیپین نیز گفت که گروه ابوسیاف حاضر به تمدید مهلت دو ساعته در صورتی که باج درخواستی را دریافت کند، شد.

تروریست های ابوسیاف تا ساعت 17 امروز برای پاسخ به درخواست های خود زمان تعیین کرده اند.

یک فیلم ویدیویی روز چهارشنبه منتشر شد که نشان می داد گروگان آلمانی در چاله ای در زمین قرار گرفته و تروریست ها به وی می گویند در صورتی که باج درخواستی پرداخت نشود این مکان قبرش خواهد بود.

گروه تروریستی ابوسیاف که با تروریست های داعش بیعت کرده است 11 مهر ماه تهدیدکرد در صورتی که تا امروز(جمعه) باج پیشنهادی را دریافت نکند یکی از دو گروگان آلمانی خود را می کشد.

گروگان ها دکتر «گاستوفان ویکتور اوکونک» پیرمردی 71 ساله و 'هنریت دی یلن' زنی 55 ساله هستند که فروردین امسال در قایق بادبانی بین جزیره بورنئو اندونزی و استان غربی 'پالاوان' ربوده شدند و گمان می رود در 'سولو' نگهداری می شوند.

گروه تروریستی ابوسیاف دارای سابقه آدم ربایی، قتل و بمب گذاری است و از سال 2000 میلادی تاکنون برای باج گیری اقدام به آدم ربایی کرده و اکنون 10 گروگان اروپایی، ژاپنی و فیلیپینی را در اختیار دارد.

دو تبعه آلمانی گروگان گرفته شده پیش از این از مقامات مانیل و برلین برای آزادی فوری از اسارت کمک خواسته بودند.

«والتر گازمین» وزیر دفاع فیلیپین نیز پیش از این تاکید داشت مانیل به خواسته های گروه تروریستی ابوسیاف که تهدید کرده است سر یک گروگان آلمانی خود را از بدن جدا می کند، تن نمی دهد.

سرکرده گروه تروریستی ابوسیاف در فیلمی که بر روی شبکه اینترنت قرار داده با گروه تروریستی داعش اعلام وفاداری کرده است.

کلید واژه ها: ابوسیاف گروگان آلمانی فیلیپین گروه تروریستی ابوسیاف


نظر شما :