مدیریت رهبری در مسئله انتخابات عراق به روایت ناطق نوری

۲۲ شهریور ۱۳۹۳ | ۲۱:۲۵ کد : ۱۹۳۸۲۵۵ سرخط اخبار

به گزارش مشرق، رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری که به اصفهان سفر کرده بود نکات مهمی را از نقش ایران و مقام معظم رهبری در موضوعات سوریه و انتخابات اخیر عراق مطرح کرد.

علی اکبر ناطق نوری در شورایعالی اداری استان اصفهان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در صحت و سلامتی هستند، گفت: «من دو روز پیش حضور ایشان بودم و حال ایشان بسیار خوب است و این خوب بودن تظاهر هم نمی باشد چنانچه ایشان با آغوش باز با همه دیدار می کنند و مساله هم، یک چیز سطحی است.»

او افزود: «به برکت جمهوری اسلامی ایران امنیت در کشور وجود دارد. منطقه پر از آشوب است و توطئه های بسیاری انجام شده که هدف اصلی بسیاری از آنها ایران است.»

ناطق با اشاره به آشوب هایی که در منطقه وجود دارد، گفت: «کشورهایی همچون آلمان و انگلیس نیز سخت گرفتار این مساله شده اند. عربستان نیز فهمیده است که این گروه ها برایش یک مصیبت شده اند. در حالی که همه این گروه ها و توطئه ها را برای ایران درست کرده اند تا به ایران آسیب بزنند آن کشوری که در بین آتش منطقه در کمال امنیت و آرامش زندگی می کند، ایران است.»

رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری افزود: «امروز آمریکایی ها هم فهمیده اند که برای حل مساله داعش باید متوسل به ایران شوند و علامت هایی را هم دارند می دهند.»

 ناطق گفت: «فداکاری مردم در جنگ و خون شهدا یکی از دلایل امنیت در ایران است. برخی می گویند که داعش تا اربیل آمده و به ایران نزدیک شده است و ممکن است به ایران حمله کند اما من بارها گفته ام که این گروه ها نمی فهمند اما اینقدر می فهمند که نباید با دم شیر بازی کرد.»

او افزود: «از همه فرقه ها و قومیت ها در میان شهدای ایران بوده اند و در زمان دفاع مقدس همه دنیا بر سر ما ریختند و با اینکه سپاه تازه تشکیل شده بود و ارتش از هم پاشیده بود نیروها در کنار هم جمع شدند و در برابر همه دنیا ایستادند.»

مقام معظم رهبری در مساله سوریه یک تنه ایستادند

رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری گفت: «دومین علت امنیت در ایران، رهبری یک روحانی و عالم است که در همه زمینه ها مدیر است. مقام معظم رهبری در همه مسایل مدیریت باکفایت دارند. در مساله سوریه ایشان یک تنه ایستادند. بسیاری گفتند در مساله سوریه وارد نشویم ولی ایشان مردانه ایستاد.»

او افزود: «غزه خط مقدم ماست. مسیحیت صهیونیست می خواهد پروژه نیل تا فرات را محقق کند. می خواهد یک حکومت جهانی تشکیل دهد. خود را نژاد برتر قرار دهد و زمینه را با توجه به عقایدی که دارند برای ظهور عیسی ایجاد کند.»

ناطق گفت: «اگر حزب الله به وجود آمد به دلیل حمایت ایران بود. سوریه پل ارتباطی ایران با لبنان و فلسطین است. در زمان جنگ، زمانی که همه اعراب می خواستند جنگ ایران را، جنگ عرب وعجم کنند، سوریه این را نقض و در کنار ایران ایستاد.»

رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری گفت: «یادمان نرود که روزی فلسطینیان با سنگ و تیروکمان می جنگیدند و اما اکنون با موشک می جنگند و این از برکت جمهوری اسلامی ایران است.»

کشورهایی که ضد بشار بودند لحنشان عوض شده است

ناطق نوری با تاکید بر مدیریت مقام معظم رهبری افزود: «اکنون بسیاری از کشورهایی که ضدسوریه و بشار اسد بودند لحنشان تغییر کرده است. غزه امروز را با غزه قبل از 50روز جنگ مقایسه کنید. ایران تنها از غزه حمایت کرد.»

 او گفت: «داعش تا اربیل آمده و ایران با کمک های فکری، حمایتی و آموزشی در عراق، عراق توانسته داعش را در بخش هایی به عقب براند و این مدیریت فرمانده کل قوا و جمهوری اسلامی ایران را نشان می دهد.»

مدیریت رهبری در انتخابات اخیر عراق

رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری با اشاره به انتخابات اخیر عراق گفت: «اگر مدیریت و رهبری مقام معظم رهبری در انتخابات اخیر عراق نبود احتمال درگیری بین نیروهای مالکی و غیرمالکی ایجاد می شد. ایشان مدیریت کرد و هم دولت تشکیل شد و هم شیعه، عزت و قدرت پیدا کرد و هم اینکه اختلاف میان شیعیان در عراق از بین رفت تا جایی که آیت الله سیستانی از ایشان قدردانی و تشکر کرد.»

ناطق نوری افزود: «کردها قایلند که به غیر از ایران هیچ کس به آنها در زمان حمله داعش کمک نکرده است.»

او با اشاره به تشییع پیکر شهدای ایران در زمان دفاع مقدس گفت: «خون شهدا، صبر خانواده هایشان و مدیریت مقام معظم رهبری نعمت امنیت را به ما داده است و باید شکرگذار آن باشیم. انشاء الله ایشان با سلامت و صلابت مدیریت کنند.»

رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به روی کارآمدن دولت جدید گفت: «دولت جدید نعمت است و خداوند لطف کرد و اکنون دولت جدید در کشور یک آرامش ایجاد کرده است.»

ناطق نوری با اشاره به سابقه آشنایی اش با حجت الاسلام روحانی، افزود: «اکنون وقتی دولت حرف می زند آدم دلش به تاپ وتوپ نمی افتد و می داند یک رییس جمهور عاقل و متدین است که سخن می گوید.»

او با اشاره به مشکلات کشور گفت: «در کشور مشکلات بسیاری وجود دارد از جمله اینکه کمبود بودجه در کشور وجود دارد اما امنیت و آرامش در کشور حکمفرماست و باید سعی کنیم تا بی جهت جامعه را ملتهب نکنیم و امیدوارم تا ید واحده شویم و از مشکلات عبور کنیم.»

کلید واژه ها: مقام معظم رهبری


نظر شما :