«جنبلاط» خواستار دیدار فوری «حریری» با «سید نصر الله» شد

۲۱ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۶:۵۹ کد : ۱۹۳۸۱۹۷ سرخط اخبار

رئیس حزب دروزی سوسیالیست ترقی خواه لبنان، دیدار فوری رئیس جریان «المستقبل» با دبیر کل «حزب الله» به منظور حل بحران های جاری در کشورش را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «السفیر»، «ولید جنبلاط» رئیس حزب دروزی سوسیالیست ترقی خواه لبنان با اشاره به ورود عناصر گروهک «داعش» به کشورش، با بیان اینکه این موضوع ساده نیست، هشدار داد که در صورتی که این گروهک بتواند منطقه «عکار» را به «عرسال» مرتبط سازد، در آن صورت در مقابل یک مشکل بزرگ قرار خواهیم گرفت.

وی با اعلام مخالفت خود با موضوع «امنیت خودگردان» (مسیحیان) تاکید کرد که چنین امری می تواند هرج و مرج را در کشور به دنبال داشته باشد...حمایت از ارتش می تواند امنیت همگان را تامین کند.

جنبلاط با اشاره به بن بست رسیدن برخی از پرونده های سیاسی در کشورش، تاکید کرد که چنین اموری نیازمند ابتکارهای شجاع و فوق العاده هستند.. در این مرحله به دوری گزیدن از درگیری ها و صف بندی های سنتی و ایجاد یک معادله داخلی جدید نیاز داریم که بتواند با چالش های تهدید تکفیری و خطر فتنه مذهبی مقابله کند.

وی افزود: آنچه (در این مرحله) مطلوب است، برگزاری دیداری فوری بین «سید حسن نصر الله» دبیر کل حزب الله و «سعد حریری» نخست وزیر اسبق و رئیس جریان المستقبل است.

رئیس حزب دروزی سوسیالیست ترقی خواه از حریری خواست، برخی از صداهای تندرو که برخی از اعضای جریان متبوعش بیان می کنند، را خاموش کند زیرا چنین مواضعی به شعله ور ساختن فتنه تحریک می کنند.


نظر شما :