سفیر فلسطین: از طریق وحدت می‌توانیم به پیروزی برسیم

۲۰ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۴:۲۷ کد : ۱۹۳۸۱۶۸ سرخط اخبار

سفیر فلسطین در تهران گفت: امام خمینی (ره) دو علم (پرچم) در دست داشت یکی علم کشور فلسطین و دیگری علم اسلام بود که اکنون آن پرچم در دست جانشین ایشان امام خامنه ای است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صلاح زواوی، سفیر فلسطین در تهران عصر چهارشنبه در اختتامیه همایش بین المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت غزه که در سالن همایش های هتل المپیک برگزار شد با تشکر از جمهوری اسلامی ایران و آرزوی سلامتی برای رهبر انقلاب اسلامی اظهار کرد: ما از صد سال پیش تا به حال در فلسطین در حال مبارزه هستیم و صدها هزار شهید داده ایم. هیچ فلسطینی نیست که مجروح نشده باشد یا شهید نداده باشد و یا خانه او ویران نشده باشد. مبارزه ما هم چنان تا آزادی تمام اراضی فلسطین ادامه دارد.

او ادامه داد: صهیونیسم باید به پایان کار خود نزدیک می شود. ما در غزه دو هزار شهید و 11 هزار مجروح داده ایم و ده ها مدرسه و بیمارستان از بین رفته است و برخی از خانواده ها کل اعضای خود را از دست دادند ولی هم چنان مقاومت در مرزهای فلسطین ادامه دارد.

سفیر فلسطین در تهران تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران دِینی بزرگ برگردن ما دارد. ما دست خود را در دست او گذاشته ایم. اولین بار است که موشک ها این چنین صهیونیست ها را تحت فشار قرار داده و غافلگیرشان می کند. برای فلسطینی ها مهم ترین اصل پیروزی در مقابل صهیونیست هاست.

صلاح زواوی تصریح کرد: با حمایت های ایران از مقاومت اکنون مقاومت در حال ساخت اسلحه است و اگر هزینه ای نیاز باشد ما آن را می پردازیم.

وی تأکید کرد: دشمن می خواهد از تمام اختلافات قومی بهره ببرد ولی من به عنوان یک سرباز کوچک می گویم هر مسلمانی که به کتاب خدا و رسول الله اعتقاد دارد مسلمان است و باید اختلافات را کنار بگذاریم چرا که از طریق وحدت می توانیم به پیروزی برسیم.

سفیر فلسطین در تهران تأکید کرد: پیامبر بارها فرموده اند قبله اول مسلمانان قدس است و ما نمی توانیم آن را فراموش کنیم. همه باید در صحنه جهاد فعالیت کنیم. مسوولیت علمای ما مسوولیت زیادی است. توطئه فقط در فلسطین خلاصه نمی شود. هدف آن ها این مذهب و آن مذهب نیست بلکه کل اسلام را هدف قرار داده اند و می خواهند ریشه های اسلام را بزنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در ادامه این مراسم جعفر عبدالسلام، دبیرکل اتحادیه دانشگاه های جهان اسلام از کشور مصر ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: آن چیزی که در مجمع می بینید این است که این مجمع نیازهای مسلمانان را حس می کند ما فقط برای صحبت گردهم جمع نشدیم بلکه باید در راستای افکار جدید خود گام برداریم. خوشبختانه این مجمع تقریب اندیشه ها را به خوبی لمس می کند .

وی ادامه داد: ما در کشورهای اسلامی با دو خطر اساسی مواجه هستیم. یکی خطرات داخلی که نیازمند مقاومت است و با نیروی نرمی به نام داعش وارد کشورهای اسلامی شده است. ما اینچنین جنبشی را نمی خواهیم و خطر دوم دشمنان خارجی هستند که می خواهند جلوی رشد و توسعه کشورهای اسلامی را بگیرند.

دبیر کل اتحادیه دانشگاه های جهان اسلام افزود: ما باید در دانشگاه ها به فرهنگ مقاومت بها بدهیم و بدانیم چگونه از مقاومت حمایت کنیم. این کار بر گردن علماست که به ترویج فرهنگ مقاومت کمک کنند.

هم چنین درادامه این مراسم شیخ زهیر، از علمای کشور لبنان تصریح کرد: ما امروز در تهران و جمهوری اسلامی ایران اتحادیه مقاومت را تأسیس کرده ایم و این حق ایران است. ما امروز به خاطر فلسطین گرد هم جمع شده ایم. فلسطینی که متعلق به خدا و جمهوری اسلامی ایران است.

او ادامه داد: فلسطین فوق تمام احزاب است و از آن تمام آزادگان است. انقلاب امام خمینی (ره) انقلاب مستضعفین بود و تمام مستضعفین جهان چشم به این انقلاب داشته و دارند.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در جنگ اخیر غزه مورد ظلم واقع شد و هیچ کس به شکل مطلوب از او تشکر نکرد ولی خداوند بر همه چیز آگاه است. با تمام این اوصاف جمهوری اسلامی ایران هرگز از کسی نمی ترسد. ما یقین داریم ایران همیشه پشت آزادگان است و از هر حزب و کشوری که با اسلام باشد حمایت می کند.

این عالم کشور لبنان در پایان گفت: ما در لبنان با فتنه گری مذاهب مواجه شدیم. چرا که ما هم از خط مقاومت حمایت می کردیم. علمای اسلام باید بیش از هر چیزی از مقاومت حمایت کنند و با تفرقه بجنگند. من همین جا از جمهوری اسلامی ایران تشکر می کنم چرا که ایران حامی کسانی است که از سر صدق و راستی شعار لااله الله و محمد رسول الله را می دهند.


نظر شما :