خنثی سازی چند خرابکاری‌ در سازمان انرژی اتمی

۰۳ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۹:۳۸ کد : ۱۹۳۷۴۱۶ سرخط اخبار

زارعان، معاون امنیتی سازمان انرژی اتمی در رونمایی از نمایشگاه خرابکاری صنعتی در سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: با توجه به رویکرد بیگانگان و تلاش آنها برای تحت الشعاع قرار دادن فعالیت های صلح آمیز هسته ای و زیرساخت های کشور با هدف توقف این فعالیت ها،سرویس های بیگانه اقداماتی را در دستگاه های خود انجام داده​اند که روی زیرساخت​ها تاثیر بگذارند.

به گزارش مهر وی ادامه داد: برخی از این اقدامات با توجه به اجبار تأمین تجهیزات از خارج کشور از سوی بیگانگان با رصد تجهیزات و قرار گرفتن بر سر راه پیمانکاران صورت می​گیرد و آنها در صدد هستند فعالیت های هسته ای ایران را در اقصی نقاط برنامه ها تحت الشعاع قرار دهند.

زارعان با اشاره به آزمایشگاهی در نیومکزیکو آمریکا اظهار داشت: این آزمایشگاه بزرگترین مرکز تحقیقات هسته ای است و از آنجا که بیگانگان اقدامات خود را به صورت پکیج انجام می دهند، برخی از این اقدامات در این آزمایشگاه صورت می گیرد.

معاون امنیتی سازمان انرژی اتمی افزود: با توجه به رهنمودهای صالحی و به لطف الهی صددرصد همه خرابکاری های سخت افزاری و نرم افزاری با همکاری وزارت اطلاعات شناسایی شده و قبل از استفاده از تجهیزات، امید دشمن به ناامیدی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه دست کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس به سرگروهی آمریکا در این فرآیند مشخص است، بیان کرد: قطعاً این رویکرد ادامه دارد و اگر از نظر بین المللی اتفاقی بیفتد، اتهامی متوجه فرد یا کشوری نیست و این روند هزینه کمتری برای بیگانگان دارد.

زارعان ادامه داد: این نوع فعالیت های خرابکارانه تنها مختص هسته ای نیست و در مخابرات و مراکز حساس دیگر نیز این رویکرد وجود دارد. شناسایی خرابکاری ها در عرصه های مختلف از صنعت هسته ای شروع شد و کارگروه هایی در ارگان های دیگر تشکیل شده و اقدام به خنثی سازی کرده اند.

معاون امنیتی سازمان انرژی اتمی با اشاره به نمایشگاه خرابکاری صنعتی بیان کرد: این اولین نمایشگاه در این عرصه است که ما این اقدام را در جهت استفاده از بدافزارها انجام می دهیم و چندین مورد اقدامات خرابکارانه در حوزه بدافزار داشته ایم.

وی تأکید کرد: در پروژه اصفهان نیز چندین مورد خرابکاری داشتیم که قبل از افتتاح شناسایی شد و شاهد راه اندازی شدیم.

کلید واژه ها: خرابکاری


نظر شما :