کرزی زمان تحلیف رئیس جمهور را اعلام کرد

۰۲ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۶:۲۷ کد : ۱۹۳۷۳۷۱ سرخط اخبار

رئیس جمهور افغانستان بار دیگر ضمن تأکید بر برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید در زمان مقرر، تأکید کرد: ضرب الاجل تعیین شده برای این مراسم تمدید نخواهد شد.

به گزارش فارس، دفتر مطبوعاتی کاخ ریاست جمهوری افغانستان امروز با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: رئیس جمهور افغانستان شب گذشته در دیدار با «یان کوبیش» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان تأکید کرد که زمان برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید تمدید نخواهد شد.

کرزی در ادامه تأکید کرد: مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید در تاریخ دوم سپتامبر (11 شهریورماه) سال جاری برگزار خواهد شد.

** دولت وحدت ملی مبتنی بر مشارکت؛ تنها گزینه پذیرفتنی برای مردم افغانستان

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) نیز با انتشار اطلاعیه‎ای به نقل از یان کوبیش فرستاده ویژه این سازمان برای افغانستان اعلام کرد: تنها گزینه مورد قبول مردم افغانستان و جامعه جهانی تشکیل دولت وحدت ملی مبتنی بر مشارکت سیاسی است.

براساس این اطلاعیه، راه‎های جایگزین غیرقانونی و پافشاری برای بدست آوردن منافع شخصی تنها وضع موجود را در افغانستان پیچیده‎تر خواهد کرد.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: هر 2 کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان باید برای به نتیجه رسیدن بازشماری آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهور تلاش نمایند و هرگونه تأخیر در روند بازشماری آرا سبب تشدید وضعیت نابسامان سیاسی، امنیتی و اقتصادی در این کشور خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا نیز روز جمعه در گفت وگوی تلفنی جداگانه با هر 2 کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان بر تشکیل دولت وحدت ملی تأکید کرد.

«اوباما» گفت: دولت وحدت ملی باید به تمام نیازمندی‎های مردم افغانستان پاسخ دهد.

کلید واژه ها: دولت وحدت ملی


نظر شما :