ظریف: تروریسم می‌تواند حتی امنیت قاره اروپا و کل جهان را تهدید کند

۲۸ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۵:۳۷ کد : ۱۹۳۷۲۰۹ سرخط اخبار

« کارمن لی لیانا بورلاکا » معاون وزیر امور خارجه رومانی که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در مورد روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی بحث و گفت وگو کرد.

به گزاری گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی دو کشور تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و رومانی ظرفیت های زیادی برای گسترش روابط دارند و مناسبات طرفین در حوزه های مختلف از جمله روابط اقتصادی و تجاری می تواند مانند گذشته توسعه یابد.

وی با اشاره به گسترش افراطی گری و تروریسم در منطقه خاورمیانه و بویژه در عراق و سوریه ، این امر را خطری برای منطقه و کل جهان ارزیابی و اظهار کرد : پدیده تروریسم و افراطی گری حد و مرز نمی شناسد و می تواند حتی امنیت قاره اروپا و کل جهان را تهدید نماید.

وی با اشاره به ابتکار پیشنهادی دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی سال گذشته مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص «جهان بدون خشونت و افراطی گری » تصریح کرد: این ایده می تواند محور همکاری ها و فعالیت های بین المللی برای مبارزه علیه خشونت و افراطی گری باشد.

« کارمن لی لیانا بورلاکا » معاون وزیر امور خارجه رومانی نیز در این دیدار ضرورت گسترش مناسبات بین دو کشور را مورد تاکید قرار داد و خواستار افزایش مبادله هیاتهابین ایران و رومانی در سطوح مختلف شد.

معاون وزیر امور خارجه رومانی با اشاره به تحولات منطقه خاورمیانه ازجمله عراق ، سوریه و فلسطین بر اهمیت رایزنی با جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات منطقه تاکید کرد.

کلید واژه ها: رومانی


نظر شما :