اوباما در فهرست تحریمی‌های رئیس جمهور چچن

۰۵ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۷:۱۳ کد : ۱۹۳۶۳۶۸ سرخط اخبار

رئیس جمهوری چچن آمریکا و اتحادیه اروپا را مسئول مستقیم مصائب وارده به مردم کشورهای سوریه، عراق، لیبی، افغانستان و اوکراین خواند و رئیس جمهوری آمریکا و مقامات اتحادیه اروپا را از ورود به خاک چچن منع کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «رمضان قدیروف» رئیس جمهوری چچن اعلام کرد که در پاسخ به تحریم های اتحادیه اروپا، خود شخصا یک فهرست تحریم تهیه کرده و افرادی را از ورود به خاک جمهوری چچن منع خواهد کرد.

قدیروف در صفحه «توئیتر» خود نوشت: «دوستان عزیز، همه جهان شاهد حوادث غم انگیز برای مردم بی گناه در سوریه، عراق، لیبی و افغانستان هستند. و اخیرا اوکراین هم به جمع آنها اضافه شده است. به بهانه گسترش دموکراسی در این کشورها مردم بی گناه، زنان و کودکان کشته شده، شهرها و مکان های مذهبی مقدس نابود می شوند. مسئولیت مستقیم همه این حوادث غم انگیز بر گردن آمریکا و اتحادیه اروپا است. اقدامات رهبران آنها تروریسم دولتی علیه مردم کشورها است که در اکثر موارد مسلمانان جهان هستند.»

رئیس جمهوری چچن افزود: «من امروز تصمیم گرفتم خود فهرست تحریم هایی را تهیه کرده و بعنوان اولین افراد: «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا، «خوزه مانوئل باراسو»، «هرمان وان رومپی» و «کاترین اشتون»، مقامات بلندپایه اتحادیه اروپا را از ورود به خاک جمهوری چچن و هر نوع عملیات بانکی آنها را ممنوع اعلام می کنم.» 

لازم به یادآوری است که در فهرست گسترش یافته تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه، نام «رمضان قدیروف» هم در کنار برخی مقامات بلندپایه روس، از جمله «نیکولای پاتروشیف» دبیر شورای امنیت روسیه دیده می شود.

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا چچن جمهوری چچن


نظر شما :