واکنش مجلس اعلای عراق به بیانیه اخیر نوری مالکی

۱۵ تیر ۱۳۹۳ | ۲۲:۴۲ کد : ۱۹۳۵۳۹۵ سرخط اخبار

پایگاه اطلاع رسانی مجلس اعلای اسلامی عراق نوشت:

بلیغ ابوکلل، سخنگوی رسمی فراکسیون شهروند در مجلس عراق، وابسته به مجلس اعلا بیانیه اخیر نوری مالکی را مایه تعجب دانست و تأکید کرد که این بیانیه در هنگامی صادر شد که سران پیمان ملی جلسه تشکیل داده بودند.

ابوکلل تأکید کرد که ائتلاف شهروند همیشه تابع نظر مرجعیت شیعه بوده و امروز نیز مرجعیت خواستار نخست وزیری کسی است که مقبولیت گسترده داشته باشد و ائتلاف شهروند حاضر نیست از این اصل کوتاه بیاید.

او افزود که یکی دیگر از اصول ما قوانینی است که در مجلس عراق تصویب شده و یکی از آن ها محدودشدن دوره نخست وزیری به دو دوره است و از این اصل هم کوتاه نخواهیم آمد.

ابوکلل برخی گروه های عضو پیمان ملی را به تلاش برای از میان بردن یکپارچگی سیاسی شیعیان و تجزیه پیمان ملی متهم کرد و افزود که سران پیمان ملی به زودی در جلسه ای بیانیه اخیر نوری مالکی را بررسی و درباره آن واکنش نشان خواهند داد.

ابوکلل تأکید کرد که در مذاکرات جاری برای تعیین نخست وزیر، کسانی مانند علی الادیب و طارق نجم و خضیر الخزاعی و علی العلاق از حزب الدعوه و نیز هادی العامری و حسین الشهرستانی از دیگر تشکل های عضو ائتلاف دولت قانون حضور دارند که همگی بر همراهی با پیمان ملی تأکید می کنند و افزود که در همه مذاکرات موضوع تعیین جانشین برای نوری مالکی بررسی می شود و این یک واقعیت است.

کلید واژه ها: پیمان ملی


نظر شما :