روحانی: ایران در حراست از عتبات دریغ نمی‌کند

۲۸ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۷:۲۵ کد : ۱۹۳۴۵۵۰ سرخط اخبار

رییس جمهور کشورمان تصریح کرد که ایران برای حراست از عظمت عتبات مقدسه کربلا، نجف، کاظمین و سامرا از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی که در جمع مردم لرستان سخن می گفت، در تببین اقدامات دولت در حوزه اقتصاد و بهبود شرایط زنگی مردم یادآور شد: دولت در شرایط فعلی مصمم است در زمینه کنترل و مهار تورم راه خود را ادامه دهد.

رییس جمهور افزود: دولت مطابق وعده ای که از روز اول به مردم داده است، در زمینه مهار تورم قدم به قدم در مسیری حرکت خواهد کرد که شرایط را برای زندگی مردم بهبود بخشد.

وی افزود: تورم در آغاز این دولت 43 درصد بود و امروز تورم نقطه به نقطه به 16 درصد رسیده است، البته برای رسیدن به نقطه مطلوب هنوز راه فراوانی را در پیش داریم که ان شالله دولت در کنار مجلس شورای اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری این راه را ادامه خواهد داد.

روحانی همچنین درباره موضع سلامت گفت: دولت در این راه قدم برداشته است و قدم بر خواهد داشت و شما در ظرف امسال روز به روز در مراجعه به بیمارستان ها و داروخانه ها این موضوع را خواهید دید که شرایط برای مردم سهل تر خواهد شد. و همه را تحت پوشش بیمه قرار داده و ارزش آن را بالا خواهیم برد و این راه در سال های آینده ادامه خواهد داشت.

رییس جمهور در ادامه سخنانش با اشاره به این که جنگل های بلوط ارتفاعات زاگرس دچار مشکلاتی است که دولت در حال برنامه ریزی برای حل مشکلات این جنگل ها و سایر مشکلات زیست محیطی است، اظهار کرد: باید ما در داخل کشور برای حل این مشکلات برنامه ریزی کرده و برخی برنامه ها را نیز با همکاری کشورهای همسایه انجام گیرد.

روحانی ادامه سخنانش را به بحث سیاست خارجی اختصاص داد و افزود: این دولت در مسیر تعامل صحیح و درست و سازنده با دیگر کشورها به ویژه همسایگان در چارچوب منافع ملی و حقوق ملت قدم بر می دارد. من به ملت قول می دهم همان طور که تا امروز برای رفع تحریم ها و احقاق حقوق هسته ای قدم های اولیه را برداشته ایم، در ادامه قدم های بعدی را نیز برمی داریم.

وی خاطرنشان کرد: امروز سربازان دیپلماسی شما در خط مقدم مذاکرات وین مشغول تلاش هستند و اگر دنیا قدر ملت ایران و بزرگواری و عظمت و حقوق این ملت را بداند ما به راحتی می توانیم در زمینه حقوق هسته ای ملت ایران و رفع تحریم ها قدم های اصلی را برداریم.

روحانی در واکنش به تحولات اخیر عراق نیز اظهار کرد: به همه ابرقدرت ها و مزدوران آدم کشان و تروریست ها اعلام می کنیم ملت بزرگ ایران برای حراست از عظمت عتبات مقدسه کربلا، نجف، کاظمین و سامرا از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

رییس جمهور در ابتدای اظهارات خود درباره مردم لرستان گفت: مردان و زنان لرستان کسانی هستند که در مسیر ایستادگی و دفاع از کشور و آبادانی این سرزمین و حمایت از فرهنگ دینی اسلام عزیز و اهل بیت(ع) هر آنچه داشتند در کف اخلاص گذاشتند.لرستان سرزمین علما، دانشمندان، مراجع و صاحب نظرانی بزرگی چون آیت الله بروجردی، آیت الله سلطانی، کمالوند و صدها استاد دیگر است.

رییس جمهور در ادامه افزود: مردم تومارهای فراوان نوشته اند وآماده کردند تا این که بروند و از حرم ائمه اطهار دفاع کنند و تروریست ها را سر جای خود بنشانند.

وی گفت: من به مردم عزیز ایران می گویم که ایثارگران وفداکاران از شیعه و سنی و کرد در سراسر عراق فراوان و آماده ایثار و فداکاری هستند و این گروهک های تروریست و پشتیبانان آنها در برابر اراده ملت بزرگ عراق و مسلمان این سرزمین چیزی نیستند.

رئیس جمهور در ادامه به اقداماتی که دولت برای استان لرستان مد نظر قرار داده اشاره و اظهار کرد: اولین قدم این تصمیمات واقدامات توسعه استان و در کنار آن اشتغال برای جوانان عزیز ما خواهد بود.

روحانی اظهار کرد: در بحث تکمیل سدها باید گفت که ان شاءالله این سدها در سال 93 و اوایل 94 به بهره برداری خواهد رسید . ضمن این که سد کمندان نیز اوایل سال 94 به بهره برداری می رسد.

روحانی افزود: نیروگاه برق آبی رودبار لرستان در سال 94 به بهره برداری خواهد رسید. و در کنار این ها نیز سدهایی هستند که طبق برنامه ادامه خواهند داشت و با توجه به این که بحث باغبانی وکشاورزی دراین استان مطرح است ونیاز به پمپاژ آب دارند، در این باره اعتبارات لازم در نظر گرفته خواهد شد. مساله ی آبرسانی استان باید اصلاح شود تا ما بتوانیم از هدر رفت آب جلوگیری کنیم و در این باره طرح و برنامه های آن آماده شده است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: چندین جاده مهم در دست برنامه ریزی ست که با توجه به بحث رفت و آمد و جذب گردشگری مورد توجه قرار خواهند گرفت.

روحانی در ادامه صحبت های خود در جمع مردم لرستان از تکمیل طرح پتروشیمی خرم آباد خبر داد و گفت: در تهران برنامه بر این شد که یک شهرک صنعتی پتروشیمی در کنار پتروشیمی خرم آباد احداث شود.

رئیس جمهور با اشاره به این که تمام سرمایه گذاری های شهرک صنعتی پتروشیمی در وزارت نفت و صنعت و معدن انجام خواهد شد، افزود: بعد از این که زیر بنای شهرک آماده شد، بخش خصوصی برای سرمایه گذاری دعوت می شود و این شهرک می تواند برای اشتغال زایی و رفع بیکاری در استان لرستان موثر باشد.

وی با اشاره به این که وزارت صنعت، معدن و تجارت قول آغاز دو طرح در استان لرستان را داده است، توضیح داد: این طرح ها عبارتند از احداث کارخانه لاستیک خودرو و کارخانه سنگ بری.

وی به مساله گردشگری دراستان لرستان اشاره و تصریح کرد: در این استان نیاز به احداث یک هتل 4 ستاره برای جذب گردشگر، اساتید ومتخصصین داریم که قرار شد کار احداث هتل چهارستاره در استان لرستان توسط بنیاد مستضعفان آغاز شود که بخشی از تامین تسهیلات آن نیز توسط سازمان میراث فرهنگی به عهده گرفته می شود.

وی ادامه داد: همچنین سازمان میراث فرهنگی به عهده گرفته است برای توسعه صنابع دستی اقدامات جدی را در لرستان آغاز کند که این موضوع در اشتغال جوانان به ویژه بانوان بسیار تاثیر خواهد داشت.

روحانی در ادامه با اشاره به این که امروز فارغ التحصیلان دانشگاهی داریم که نیاز به مهارت های شغلی دارند، افزود: توسط هنرستان ها و مراکز فنی و حرفه ای قرار شده اس،ت وزارت کار در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس جمهور خطاب به مردم لرستان گفت: تمام اعتباراتی که در بودجه امسال برای طرح های عمرانی لرستان در قانون بودجه آمده است صد در صد دولت به تخصیص آنها قول می دهد که قدم بسیار مهمی برای توسعه استان خواهد بود.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: مجموعه طرح هایی که امسال برای استان لرستان پیش بینی شده است 79 طرح به ارزش 610 میلیارد تومان است که در شورای عالی استان به تشریح آنها خواهیم پرداخت.

روحانی افزود: برای تجهیز و تکمیل و بهره برداری از ظرفیت کامل بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد قول می دهم و همین جا از دو شهید رحیمی که در مجلس شورای اسلامی در خدمت آنها بودیم و همه شهدای استان لرستان یاد می کنم.

رییس جمهور در ادامه با بیان این که واحدهای تولیدی استان لرستان یا غیرفعال هستند یا درصد کمی از آنها فعالیت می کنند، اظهار کرد: طبق آمار حدود 11 درصد از صنایع استان فعال است که باید این صنایع را فعال کنیم.در همین راستا حدود 1.8 میلیارد دلار مورد نظر قرار گرفته تا بتوانیم از امکانات صندوق توسعه ملی به عنوان وام با تسهیلات لازم در اختیار واحدها قرار دهیم.

روحانی در ادامه افزود: صندوق توسعه ملی تسهیلاتی با نرخ 11 درصد برای بنگاه های کشاورزی، نرخ 16 درصد برای واحدهای تولیدی و 12 درصد برای بنگاه های گردشگری در نظر گرفته است.

وی با بیان این که استان لرستان دارای آثار تاریخی ارزشمند و طبیعت جذابی است افزود: سازمان گردشگری موظف شده برای گردشگران داخلی و خارجی تسهیلاتی را فراهم سازد.

رییس جمهور همچنین با بیان این که در این سفر تصمیمات مهمی برای توسعه استان و ایجاد اشتغال گرفته می شود، گفت: مردم در سال 93 و 94 شاهد تحولات مثبتی در زمینه مسائل زیربنایی، جاده ای، رفاه، هتل، بیمارستان و صنایع این استان خواهند بود و این دولت خدمت خود را ادامه می دهد تا هر روز شاهد رونق، توسعه و بهبود زندگی مادی و معنوی مردم باشیم و این امر با کمک شما مردم محقق می شود.

پیش از سخنان رئیس جمهور حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی نماینده ی ولی فقیه دراین استان ، هوشنگ بازوند استاندار این استان سخنرانی کردند و به تشریح برخی از مشکلات و خواسته های مردم این منطقه پرداختند.

در دست مردم حاضر در این ورزشگاه پرچم جمهوری اسلامی ایران و همچنین پرچم هایی به رنگ بنفش که رنگ انتخاباتی حسن روحانی در جریان انتخابات ریاست جمهوری بود قرار داشت.

همچنین در دست تعدادی دیگر از مردم نیز عکس هایی از رئیس جمهور در هنگام تماشای مسابقه بین ایران ونیجریه در جریان مسابقات جام جهانی فوتبال مشاهده می شد که درآن نوشته شده بود "رئیس جمهور ورزشکار دوستت داریم".

کلید واژه ها: لرستان استان لرستان پتروشیمی


نظر شما :