سرمایه‌گذاری 200 میلیاردی اعراب در مصر

۱۰ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۸:۲۶ کد : ۱۹۳۳۶۱۲ سرخط اخبار

 برخی اقتصاددانان و کارشناسان مصری اعلام کردند که برخی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس قصد دارند 200 میلیارد دلار در مصر سرمایه گذاری کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، برخی اقتصاددانان و سرمایه گذاران مصری نسبت به پیروزی عبدالفتاح سیسی، در انتخابات ریاست جمهوری مصر ابراز خشنودی و تاکید کردند که این مساله اقدامی برای برقراری ثبات سیاسی و اقتصادی است و به جذب سرمایه گذاری های خارجی و تقویت اقتصاد مصر کمک می کند.

به گفته برخی ناظران و تحلیل گران مصری، برخی کشورهای حوزه خلیج فارس قصد سرمایه گذاری در مصر به ارزش 200 میلیارد دلار دارند که 100 میلیارد دلار از این مقدار به کویت و 100 میلیارد دیگر به عربستان، امارات و بحرین اختصاص دارد.

در همین راستا عبدالله بن محفوظ، یکی از سرمایه گذاران عربستانی ضمن ابراز خرسندی از پیروزی سیسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر گفت: این روند باعث همکاری اقتصادی بیشتر میان مصر و عربستان می شود چرا که سیسی شخصی است که توانایی اداره حکومت و برقراری امنیت و ثبات در کشور را دارد و از سرمایه گذاران حمایت می کند.

پیش بینی می شود که عربستان همچنین تا پایان سال 2015 دو میلیارد دلار در بخش کشاورزی مصر سرمایه گذاری کند.

سرمایه گذاری عربستان در مصر به حدود 27 میلیارد دلار می رسد که شامل بخش املاک و دارایی ها، پروژه های صنعتی، بازرگانی، کشاورزی و بخش های دیگر است.

همچنین برخی کارشناسان و اقتصاددانان کویتی تاکید کردند که حمایت مالی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از مصر امری بدیهی و روشن است چرا که این کشورها مصر را کشوری مهم و استراتژیک به حساب می آوردند.

همچنین امانی خالد بورسلی، وزیر بازرگانی و صنعت سابق کویت اعلام کرد که موضع این کشور در قبال حمایت همه جانبه از مصر کاملاً آشکار است.

از سوی دیگر، نجاة السویدی، عضو شورای اداره بانک بین الملل کویت از دولت این کشور و دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواست تا با هدف حمایت از تحقق ثبات سیاسی، اقتصادی و امنیتی در مصر به ارائه کمک های مالی و سرمایه گذاری به این کشور بپردازند.

کلید واژه ها: مصر خلیج فارس


نظر شما :