دردسر جدید ویکی لیکس برای آمریکا

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۲۱:۱۰ کد : ۱۹۳۳۱۴۶ سرخط اخبار

سایت افشاگر ویکی لیکس که به سبب منتشر کردن اسناد محرمانه دولت آمریکا به شهرت جهانی دست یافته در جدیدترین اقدام خود تهدید کرده که به رغم خطرات احتمالی، اقدام به انتشار لیست کشورهایی که هدف جاسوسی ایالات متحده بوده اند می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، به رغم اعلام هشدارهایی در خصوص اینکه انتشار لیست کشورهای هدف سازمان های جاسوسی آمریکا می تواند موجب گسترش خشونت در نقاط مختلف جهان شود، ویکی لیکس اعلام کرده که قصد انجام این کار را دارد.

دلیل این اقدام ویکی لیکس آن است که "اینترست" روز دوشنبه گزارشی را در مورد جاسوسی سازمان های جاسوسی آمریکا از دو کشور را منتشر کرده بود اما در این گزارش هیچ اشاره ای به نام کشورهای هدف نکرده و فقط به نام "باهاماس" اشاره کرده بود.

از همین رو ویکلی لیکس تهدید کرده که اگر اینترست اقدام به انتشار نام این دو کشور نکند، لیست تمامی کشورهای هدف را منتشر می کند.

انتشار نام این کشورها بدون شک دردسرهای جدیدی را برای آمریکا بوجود خواهد آورد و این در حالی است که مشکلاتی که در سال های اخیر به موجب افشاگری های ویکلی لیکس و ادوارد اسنودن گریبان ایالات متحده را گرفته همچنان ادامه دارد.

ویکی لیکس به موجب انتشار تلگراف های محرمانه ای که سفارت خانه های آمریکا در کشورهای مختلف به واشنگتن مخابره می کردند به شهرت رسید و اسنودن نیز اقدام به افشای جزئیات جاسوسی آمریکا از کشورها و مقامات سرشناس مخالف جهان کرد.

کلید واژه ها: لیکس


نظر شما :