آمریکا به زودی بوکوحرام را سازمان تروریستی اعلام می‌کند

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۹:۱۲ کد : ۱۹۳۲۸۹۱ سرخط اخبار

 وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که به زودی گروه شبه نظامی بوکوحرام را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی در فهرست خود قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده که آزادی 276 دختر ربوده شده توسط گروه شبه نظامی بوکوحرام در اولویت اصلی دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا قرار دارد.

پنتاگون و آژانس آمریکایی برای توسعه بین الملل روز پنجشنبه به کمیته روابط خارجی سنا گفتند که ایالات متحده آمریکا درصدد کمک به دولت ابوجا برای مقابله با بوکوحرام است.

این دختران دانش آموز نزدیک به دو ماه است که در اسارت بوکوحرام هستند.

در این نشست میان مقام های پنتاگون و آژانس آمریکایی برای توسعه بین الملل با کمیته روابط خارجی سنا، مقام های آمریکایی توانایی دولت نیجریه را در مقابله با این گروه شبه نظامی زیر سوال بردند.

آلیس فرند، مدیر آفریقایی وزارت دفاع آمریکا گفت: در مجموع دولت نیجریه در انجام اقدامی موثر علیه بوکوحرام ناکام مانده است. با توجه به تهدیدی بسیار پیچیده تر از آنچه که ماه گذشته با آن رو به رو بوده ایم، نیروهای امنیتی نیجریه در استفاده از استراتژی های جدید و تاکتیک ها نوین تعلل به خرج داده اند.

کلید واژه ها: بوکوحرام


نظر شما :