هنیه: در هیچ شرایطی حاضر به کنار گذاشتن سلاح نیستیم

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۹:۱۰ کد : ۱۹۳۲۸۹۰ سرخط اخبار

 اسماعیل هنیه با اشاره به اینکه جنبش حماس هرگز سلاح خود را بر زمین نخواهد گذاشت، تاکید کرد: ما همواره به مقاومت پایبند بوده و در هیچ شرایطی حاضر به کناره گیری از آن نیستیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت حماس در مراسم فارغ التحصیلی دور تازه ای از نیروهای پلیس فلسطینی، در غزه تصریح کرد که جنبش متبوعش نه به خاطر ضعف و ناتوانی، بلکه با عزت و اقتدار و به خاطر حفظ وحدت ملت فلسطین و حمایت از مساله فلسطین حاضر است از حکومت در غزه دست بکشد، اما با این حال همواره نسبت به مساله و اصول ملی فلسطین پایبند و وفادار بوده و شیرمردان آن سربازانی وفادار برای ملت خواهند بود.

هنیه ضمن اشاره به توافق های صورت گرفته میان حماس و فتح در زمینه پرونده های امنیتی، تاکید کرد که جنبش متبوعش به تمامی این توافقات پایبند خواهد بود.

وی در ادامه افزود: هیات های فتح و حماس بر سر جزئیات کامل پرونده امنیتی از جمله دکترین امنیتی، جرم شمردن همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی، بازسازی ساختار سرویس های امنیتی و پایبندی به گزینه مقاومت به توافق رسیده اند.

بنا بر اعلام مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه ضمن تاکید بر اینکه امضای توافقنامه آشتی ملی هرگز در نتیجه بحران ها و فشارهای اعمال شده بر جنبش حماس نبوده، تصریح کرد که عناصر امنیتی غزه همچنان به وظایف و مسئولیت های خود در زمینه تامین امنیت شهروندان ادامه می دهند.

هنیه همچنین به روابط با مصر اشاره و آن را کاملا استراتژیک و راهبری خواند و گفت: جنبش حماس صرف نظر از اوضاع جاری، مایل به حفظ روابط با قاهره است.

وی در ادامه سخنانش تاکید کرد که بهترین واکنش از سوی ملت فلسطین در سالروز فاجعه اشغال فلسطین (روز نکبت)، پایبندی به گزینه مقاومت خواهد بود.

هنیه ضمن تقدیر و تمجید از ثبات و پایداری اسیران و ساکنان قدس، تاکید کرد که به یاری خداوند آزاد سازی فلسطین از لوث اشغالگری صهیونیست های غاصب بسیار نزدیک است و این امر چندان دور از دسترس نیست.

کلید واژه ها: حماس


نظر شما :