جانشین ولی‌عهد: پادشاه عربستان توجه ویژه‌ای به زنان دارد

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۸:۴۷ کد : ۱۹۳۲۰۷۶ سرخط اخبار

جانشین ولی عهد عربستان در اولین مصاحبه خود بعد از عهده دار شدن منصب جدید خود، اعلام کرد که پادشاه این کشور توجه ویژه ای به زنان دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «سی ان ان»، «مقرن بن عبدالعزیز» ولی ولیعهد عربستان در اولین مصاحبه بعد از عهده دار شدن پست ولی ولیعهد عربستان تأکید کرد که پادشاه عربستان توجه ویژه ای به زنان دارد و یادآور شد که ورود زنان عربستانی به مجلس شورا می تواند کار مجلس را به ویژه در امور مربوط به زنان غنی تر کند به ویژه که اعضای زن مجلس شورای عربستان پیش از این جایگاه های ویژه ای در پست های قبلی داشته اند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در باره ایده گسترش شورای همکاری خلیج فارس و تبدیل آن به اتحادیه کشورهای شورا گفت که پیشنهاد این مسئله از سوی پادشاه عربستان نشان دهنده حکمت سیاسی و احساس مسئولیت او نسبت به وطن و کشورهای حوزه خلیج فارس و آگاهی اش نسبت به چالش های موجود و پیش رو در منطقه است.

مقرن ضمن تأکید بر چالش های یکسانی که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با آن دست و پنجه نرم می کنند گفت ایجاد اتحادیه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس پیش از اینکه یک خواست دولتی باشد، خواست ملی بوده و به عنوان وسیله ای برای ثبات در منطقه تبدیل خواهد شد زیرا این اتحادیه علیه کشور خاصی در منطقه و یا جهان نخواهد بود و به تمامیت ارضی همه کشورهای حاشیه خلیج فارس احترام خواهد گذاشت.

وی همچنین درباره شرایط امنیتی کشورش خاطر نشان کرد که ریاض موفق شده با تروریسمی که در 2 دهه گذشته عربستان را مورد هدف قرار داده مبارزه کند.

در یک ماه گذشته تغییرات زیادی در ساختار دولت مردان و مقامات عربستانی ایجاد شده، که مهم ترین آنها برکناری «بندر بن سلطان» رئیس سازمان اطلاعاتی عربستان بود.

کلید واژه ها: خلیج فارس


نظر شما :