بحرین ۳ معاهده با قزاقستان امضا کرد

۲۶ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۹:۳۷ کد : ۱۹۳۱۵۲۵ سرخط اخبار

بعد از سفر پادشاه بحرین به پاکستان و توافق با اسلام آباد مبنی بر ارسال نیروی نظامی به منامه(در راستای سرکوب انقلاب ۱۴ فوریه)، این بار شیخ «حمد» با سفر به «آستانه» سه قرارداد همکاری با قزاقستان امضا کرد.
 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رسانه های بحرین، شیخ «حمد بن عیسی» پادشاه بحرین که به قزاقستان سفر کرده است، روز گذشته (دوشنبه) سه قرارداد همکاری در زمینه های سیاسی، فنی و امنیت غذایی با کشور میزبان امضا کرد.

این گزارش حاکی است که سفر پادشاه بحرین به قزاقستان دومین سفرش به یک کشور خارجی طی یک ماه گذشته به شمار می رود. روزهای پایانی اسفند ماه گذشته شیخ حمد بن عیسی به اسلام آباد سفر کرد که با تظاهرات اعتراض آمیز ملت پاکستان روبرو شد. در جریان این سفر شش توافقنامه همکاری دو جانبه در زمینه های امنیتی و اقتصادی امضا شد.

سفر شیخ حمد به پاکستان تنها چند روز بعد از سفر ولی عهد عربستان سعودی به اسلام آباد صورت گرفته بود. برخی از ناظران سیاسی ربوده شدن پنج نیروی مرزبانی ایران در مرزهای بلوجستان را هدیه اسلام به عربستان سعودی توصیف کرده بودند.

ناظران سیاسی با اشاره به اعزام نظامیان پاکستانی به منامه در راستای سرکوب انقلابیون این کشور  در پی سفر شیخ حمد به اسلام آیاد، نسبت به احتمال امضای معاهدات همکاری های امنیتی منامه با آستانه ابراز نگرانی کردند. گرچه مواضع رسمی منامه هدف از این سفرها را تقویت همکاری های سیاسی و اقتصادی اعلام می کنند ولی همکاری عملی بین دو طرف بیانگر موضوعات دیگری از جمله همکاری امنیتی و نظامی است.

کلید واژه ها: بحرین


( ۱ )

نظر شما :