تأکید رئیس کمیته‌ صلیب سرخ بر نیازهای فزاینده‌ بشردوستانه عراق

۱۹ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۸:۲۷ کد : ۱۹۲۹۸۹۱ سرخط اخبار

پیتر مائورر، ریاست کمیته بین المللی صلیب سرخ، در اولین سفر رسمی خود وارد عراق شد. طی این سفر چهار روزه، با مقامات عالی رتبه کشوری، رهبران مذهبی، مقامات ارشد جمعیت هلال احمر عراق و دیگر سازمان های بشردوستانه در عراق دیدار و گفت وگو خواهند کرد. محور این گفت وگوها نیازهای فزاینده بشردوستانه به دلیل تشدید خشونت ها در برخی از مناطق این کشور خواهد بود.

به گزارش کمیته بین المللی صلیب سرخ، طی این سفر، آقای مائورر هم چنین با آواره گان عراقی دیدار و از نزدیک با پروژه هایی آشنا خواهند شد که هدف از آن ها کمک به تأمین معاش و دسترسی بهتر به آب آشامیدنی برای افرادی ست که در منطقه ی بابل شمالی، که احتمال بروز خشونت ها در آن بسیار است، زندگی می کنند.

به گفته آقای مائورر: "مردم عادی عراق، به ویژه در مناطق دورافتاده ی این کشور، هم با عواقب درگیری های گذشته و هم خشونت های فعلی، مثل آن چه در استان انبار اتفاق افتاد، دست به گریبان هستند." وی از تمامی طرف های درگیر خواست از به خطر انداختن جان غیرنظامیان خوددرای کرده و امکان امدادرسانی کارکنان پزشکی و بشردوستانه را در شرایط ایمن فراهم کنند.

از زمان بروز درگیری های اخیر در استان انبار، کمیته بین المللی صلیب سرخ به بیش از 52هزار آواره شده داخلی با نیازهای مبرم، کمک رسانی کرده است. به گفته ریاست این کمیته، همکاری نزدیک با رهبران قبیله ای، شخصیت های مذهبی و دیگر رهبران محلی امکان کمک رسانی فوری به افراد نیازمند را فراهم کرده است.

کمک به کشاورزان برای افزایش تولید خود در مناطقی که احتمال بروز خشونت در آن ها می رود ، حمایت از مراکز خدمات درمان اولیه و توانبخشی جسمانی به شکل ارائه آموزش و خدمات، تأمین آب آشامیدنی، اعطای وام بلاعوض به زنان سرپرست خانواده و افرادی که از معلولیت جسمانی رنج می برند برای آغاز شغل و ایجاد درآمد و برخورداری از یک زندگی با کرامت از برنامه های در دست اجرای کمیته بین المللی صلیب سرخ در عراق است.

این کمیته هم چنین از هزاران بازداشتی در عراق بازدید به عمل می آورد. هدف از این بازدیدها نظارت بر شرایط محل بازداشت، دسترسی این افراد به خدمات بهداشتی، حفظ ارتباط بین افراد بازداشتی و خانواده هایشان و نیز رعایت حقوق اساسی آن ها است.

کلید واژه ها: صلیب سرخ


نظر شما :