عنان: ایران باید بخشی از راه‌حل سوریه باشد

۱۹ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۷:۱۳ کد : ۱۹۲۹۸۸۷ سرخط اخبار

دبیر کل پیشین سازمان ملل متحد در گفت وگو با یکی از روزنامه های اتریش با ابراز تاسف از حضور نداشتن ایران در کنفرانس ژنو، اجرای راهکاری سیاسی در حل بحران سوریه و اوکراین را ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس  «کوفی عنان» دبیرکل پیشین سازمان ملل در گفت وگو با روزنامه اتریشی «دی پرسه» درباره بحران در شبه جزیره کریمه و جنگ داخلی در سوریه گفت وگویی داشت.

وی درباره اقدامات نظامی روسیه در کریمه گفت: «احترام به همگرایی در یک کشور ضروری است. این مبنای آینده آزاد برای همه مردم اوکراین است.»

وی با اشاره به شرایط حساس و بحرانی در اوکراین از همه طرف ها خواست تا با گفت وگو اختلافات را به صورت دوستانه حل کنند. چرا که خشونت برای همه تبعاتی را به دنبال خواهد داشت.

کوفی عنان همچنین با رد این موضوع که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در تماسی تلفنی از وی خواسته است تا در زمینه حل بحران سوریه مداخله کند، گفت که اوباما می دانست که وی در مسئله سوریه مشارکت می کند و این بحران راهکاری نظامی ندارد. چرا که هرگونه اقدام نظامی وضعیت را بدتر می کند و جامعه جهانی باید قدرت های منطقه ای را به همکاری وادار کند.

دبیر کل پیشین سازمان ملل متحد همچنین با ابراز تاسف از حضور نداشتن ایران در کنفرانس ژنو و اذعان به اینکه ایران باید بخشی از راه حل بحران سوریه باشد، خودداری عربستان در زمینه مذاکره با ایران در این مورد را دلیل ناکامی ها برای دستیابی به موفقیت در حل بحران سوریه اعلام کرد.

کلید واژه ها: حل بحران سوریه


نظر شما :