روحانی: آزادی قدس یکی از آرزوهای ایران است

۳۰ بهمن ۱۳۹۲ | ۲۱:۰۱ کد : ۱۹۲۸۹۴۱ سرخط اخبار

رئیس جمهور در دیدار رئیس مجلس فلسطین گفت: یکی از آرزوهای ملت ایران آزادی قدس شریف است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی با بیان اینکه یکی از آرزوهای ما و ملت ما آزادی قدس شریف است اظهار کرد: اینکه یک ملت بزرگ بیش از شصت سال گرفتار اشغال است باور نکردنی است، بخصوص اینکه این اشغال ادامه داشته و هر روز زمین و باغات و املاک این مردم تصرف و در آن خانه سازی می شود.

رییس جمهوری با ابراز تاسف از اینکه این اشغالگری و تجاوز در سرزمین قدس شریف هنوز هم ادامه دارد گفت: امیدوارم مردم فلسطین و همه جهان اسلام با وحدت و یکپارچگی بتوانند برای این غصب و اشغال راه حلی جدی بیابند.

روحانی با بیان اینکه هر چقدر اتحاد و وحدت میان مردم فلسطین بیشتر شود، رسیدن به راه حل مطلوب راحت تر خواهد بود، گفت: هرگونه اختلاف و انشقاق درون فلسطین سبب سوء استفاده اسرائیل خواهد شد. در میان کشورهای اسلامی هر چه قدر نظرهای ما نسبت به آینده فلسطین نزدیک تر باشد، سریع تر می توانیم به راه حل برسیم.

روحانی افزود: اختلاف ها در داخل فلسطین، انشقاق در جهان اسلام و حمایت های بی دریغ آمریکا عامل سوء استفاده اسراییل است و ما باید در برابر این اهرم ها اقدام کنیم.

رییس جمهوری گفت: اقدامات فراوانی که ایران در خصوص موضوع فلسطین بعمل آورده را وظیفه خود می دانیم.

رییس مجلس فلسطین نیز در این دیدار ملت ایران را ملتی بزرگ بر شمرد و گفت: امیدواریم در دوره ریاست جمهوری جنابعالی شاهد تحولی بزرگ در جهان اسلام و در خصوص فلسطین باشیم.

سلیم زعنون با بیان اینکه امیدوارم جهان اسلام بتواند حقیقت معضل فلسطین را درک کند گفت: ما می خواهیم ایران نقش بارز و برجسته تری نسبت به سایر کشورهای اسلامی در داخل سرزمین های فلسطینی داشته باشد.

رییس مجلس فلسطین گفت: امروز حرم ابراهیمی در الخلیل را قسمت بندی کرده و قسمت اعظم آن در دست اسرائیل است.

زعنون افزود: اسرائیل می کوشد تمام نهادها و تأسیسات فلسطینی در قدس شریف را از بین ببرد. ما می خواهیم ایران در موضوع قدس شریف حضور بیشتری داشته باشد.

کلید واژه ها: قدس شریف


نظر شما :