آل خلیفه همه را نگران کرد

۲۶ بهمن ۱۳۹۲ | ۱۴:۳۰ کد : ۱۹۲۸۷۰۶ سرخط اخبار

دبیر کل سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از افزایش خشونت ها علیه تظاهرکنندگان بحرینی، از مقامات آل خلیفه خواست به قوانین بین المللی در خصوص حقوق بشر احترام بگذارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، در واکنش به اقدامات سرکوبگرانه نیروهای رژیم آل خلیفه علیه تظاهرکنندگان بحرینی، بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل با انتشار بیانیه ای نسبت به افزایش سرکوب ها و خشونت علیه تظاهرکنندگان به شدت اظهار نگرانی کرد.

وی با اشاره به تظاهرات روز جمعه در بحرین و وقوع درگیری های شدید میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان که منجر به زخمی شدن چند تن از تظاهرکنندگان شد گفت: شرایط در بحرین بسیار وخیم است و گزارش های ارائه شده درباره افزایش درگیری ها میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی این نگرانی ها را دو چندان می کند.

بان کی مون همچنین نسبت به ادامه درگیری ها در بحرین ظرف سه سال گذشته و اعتراضات گسترده علیه نظام این کشور اظهار تاسف کرده و از همه طرف های درگیر خواست در این خصوص خویشتندار بوده از خشونت بپرهیزند.

دبیر کل سازمان ملل در ادامه از مقامات بحرین خواست تا به قوانین بین المللی احترام گذاشته و به اجرای آن پایبند باشند.

وی با اشاره به اینکه گروه های سیاسی در بحرین آماده آغاز دور جدید مذاکرات ملی هستند از مردم بحرین خواست تا با یکدیگر متحد بوده و در راستای ایجاد فضای مناسب جهت برگزاری مذاکرات ملی همکاری کنند.

کلید واژه ها: بحرین


نظر شما :