برنامه دیدارهای روز شنبه ظریف در مونیخ

۱۲ بهمن ۱۳۹۲ | ۲۲:۲۱ کد : ۱۹۲۸۱۷۸ سرخط اخبار

دیدار وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و اوکراین

 

دیپلماسی ایرانی : در جریان دیدار وزیر امورخارجه اوکراین با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان، آخرین وضعیت روابط دو جانبه، همکاریهای دو کشور، کمیسیون مشترک اقتصادی و تحولات منطقه ای و بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این ملاقات که در حاشیه برگزاری پنجاهمین کنفرانس امنیتی مونیخ برگزار شد ، وزیر امورخارجه کشورمان با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات و همکاریهای دو جانبه بر ضرورت بهره گیری از تمامی ظرفیت های روابط تاکید کرد.

وزیرامور خارجه اوکراین نیز در این دیدار ضمن تشریح آخرین وضعیت روابط دو جانبه و همکاریهای دو کشور، خاطر نشان نمود که کیف تمایل قطعی برای روابطی گسترده و در چهارچوب منافع دو کشور با تهران دارد.

به گفته وزیر خارجه اوکراین ظرفیت های بالای این کشور در بخش های مختلف صنعتی – انرژی و نیروگاههای برق می تواند در جهت تقویت همکاریهای اقتصادی دو کشور بکار گرفته شود.

وی با اشاره به مواضع اصولی کشورش در برداشتن کلیه تحریم های بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری نمود که گفتگوهای جمهوری اسلامی ایران و 1+5 به نتایج خوبی برای دو طرف منجر گردد.

دراین دیدار آخرین تحولات داخلی اوکراین و تحولات منطقه ای از جمله سوریه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

ملاقات  با مشاور امنیت ملی هند

 

درجریان دیدار آقای شیوشانکر منون(Shivshankar- Menon)  مشاور امنیت ملی هند با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در مونیخ آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی و همکاری های دو جانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دکتر محمد جواد ظریف در این دیدار با اشاره به اشتراکات وسیع فرهنگی، سیاسی و تاریخی دوکشور و اهمیت روابط فی ما بین در بسط  و گسترش صلح و ثبات منطقه ای ، موضوع همکاری های ایران و هند در ابعاد اقتصادی و اثرات ایجابی آن بر کشورهای همسایه را مورد تاکید قرار داد.

موضوع منطقه اقتصادی چاه بهار و مشارکت هند در سرمایه گذاری و تعمیق همکاریهای فنی و اقتصادی تهران و دهلی نو در این منطقه موضوع دیگر مورد بحث و گفتگو مشاور امنیت ملی هند با دکتر محمد جواد ظریف بود.

مشاور امنیت ملی هند با تاکید فراوان بر تمایل قطعی کشورش برای تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران در منطقه چاه بهار و اشاره به مفید بودن همکاری های دو کشور در تامین صلح و ثبات منطقه ای و بخصوص تحولات افغانستان ، از سفر آتی دبیرشورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران به هند استقبال نمود.

 

دیدار  با رئیس کمیسیون خارجی مجلس آلمان 

 

درجریان دیدار رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس آلمان با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان آخرین تحولات روابط دو جانبه ایران و آلمان و همکاری های پارلمانی دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

دراین ملاقات که در حاشیه پنجاهمین کنفرانس امنیتی در شهر مونیخ آلمان انجام گرفت ، دکتر محمد جواد ظریف با اشاره به سوابق طولانی و درازمدت همکاری های دو کشور در بخش های اقتصادی ، سیاسی و بویژه فرهنگی ، به استفاده بهینه طرفهای آلمانی از فرصت ایجاد شده ناشی از توافق جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 اشاره کرد  و بر نقش پارلمان های دو کشور برای بستر سازی مناسب در فضای جدید روابط ایران و آلمان تاکید کرد.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان با اشاره به تحولات مثبت ایجاد شده  در روابط دو کشور و همکاری های گسترده بخش های اقتصادی ، بر رفت و آمدهای پارلمانی و تمایل پارلمان آلمان برای داشتن ارتباط مستمر با همتایان ایرانی خود تاکید نمود.

در این دیدار آخرین تحولات منطقه از جمله درخاورمیانه و اروپا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


نظر شما :