احتمال دو برابر شدن واردات گاز از ایران توسط ترکیه

۱۱ بهمن ۱۳۹۲ | ۱۶:۰۴ کد : ۱۹۲۸۱۰۳ سرخط اخبار

وزیر انرژی ترکیه یک روز پس از سفرش به ایران اعلا م کرد که اگر دو کشور بتوانند در زمینه قیمت به توافق برسند ترکیه ممکن است میزان گاز طبیعی را که از ایران وارد می کند دو برابر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تانر ییلدیز وزیر انرژی ترکیه در گفت وگو با خبرگزاری رویترز گفت که خرید گاز طبیعی از جمهوری اسلامی ایران یکی از موضوعات اصلی سفر رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در سفرش به ایران بود ولی افزود که دو طرف هنوز با توافق در زمینه ی قیمت فاصله دارند.

ییلدیز با بیان این که " ما درباره این که چگونه می توانیم واردات مان را تا 20 میلیارد متر مکعب افزایش دهیم و همینطور مکانیزم های قیمت لازم برای آن گفت و گو کردیم " افزود که ترکیه روی کاهش قیمت گاز تاکید کرده است.

ییلدیز گفت که ایران در پاسخ، پیشنهاد فروش گاز بیشتری را به ترکیه داده است و این پیشنهاد در دست بررسی است.

وزیر انرژی ترکیه افزود: در مرحله کنونی این قیمت هنوز رضایت بخش نیست.

وی افزود: مسلم است که اگر توافقی در زمینه ی قیمت صورت نگیرد ما نمی توانیم چنین توافقی را امضا کنیم . تیم های ما به کار روی این مساله ادامه خواهند داد.

ترکیه بارها مدعی شده است که قیمت گاز طبیعی ایران بیش از حد زیاد است.

ترکیه تقریبا برای تامین همه گاز طبیعی مورد نیازش به واردات متوسل می شود و انتظار می رود واردات گاز طبیعی اش در سال جاری به 52 میلیارد مکعب متر برسد.

ییلدیز بدون این که به جزییات اشاره کند گفت: ما علاوه بر آن درباره ی یک سیستم داد و ستد کالا نیز با ایران صحبت کرده ایم که بر اساس آن می توانیم واردات انرژی را با کالا مبادله کنیم.


نظر شما :