ترکیه توافقنامه فرهنگی با ایران را امضا نکرد

۰۹ بهمن ۱۳۹۲ | ۱۷:۲۵ کد : ۱۹۲۸۰۳۴ سرخط اخبار

وزیر ارشاد با بیان اینکه توافقنامه فرهنگی ایران-ترکیه امضا نشد گفت: این توافق نامه ها به دلیل اینکه به زبان انگلیسی نگارش شده بود و طرف ترک آمادگی امضای این توافق نامه را نداشت.

به گزارش تسنیم، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز چهارشنبه در حاشیه نشست مشترک اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه، با بیان اینکه یک سری توافق نامه های اجرایی فرهنگی از گذشته با کشور ترکیه داریم که امضا شده و در سال 2013 به پایان می رسید، گفت: این توافقنامه ها باید تمدید می شد که تاکنون تمدید نشده و ما ملاحظاتی نسبت به آن داریم.

وی افزود: این توافقنامه به دلیل اینکه به زبان انگلیسی نگارش شده و طرف ترک نیز آمادگی امضای این توافق نامه را نداشت، قرار شد در سفر آقای روحانی به ترکیه این توافق نامه به امضا برسد.

جنتی خاطرنشان کرد: این توافقنامه مربوط به همکاری های سینمایی دو کشور است و یک سند جداگانه بوده که ان شاءالله در سفر رئیس جمهور کشورمان به ترکیه به امضا می رسد.

وزیر ارشاد در پایان تصریح کرد: توافقنامه های دیگری داشتیم که چون در این سفر راجع به آن بحث نشد، مقرر شد در سفر آقای روحانی به ترکیه این توافقات به امضا برسد.


نظر شما :