نتانیاهو: توافق ژنو برنامه هسته‌ای ایران را تنها ۶ هفته به عقب انداخت

۰۹ بهمن ۱۳۹۲ | ۰۲:۱۶ کد : ۱۹۲۸۰۱۰ سرخط اخبار

نخست وزیر رژیم صهیونیستی سه شنبه شب بار دیگر ایران را به تلاش برای دستیابی به بمب اتم متهم کرد و گفت توافق ژنو برنامه هسته ای ایران را تنها 6 هفته به عقب انداخته است.
به گزارش خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی سه شنبه شب در نشست سالیانه اندیشکده موسوم به «مطالعات امنیت ملی اسرائیل» بار دیگر ایران را به تلاش برای دستیابی به تسلیحات هسته ای متهم کرد و گفت توافق موقت ایران و 1+5 که به تازگی اجرایی شده، «تنها 6 هفته برنامه هسته ای ایران را به تعویق انداخت».

وی همچنین مدعی شد که در درون ایران با وجود برخی اختلافات، همه گروه ها یک هدف مشترک دارند و آن هم دستیابی به سلاح اتمی است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی علاوه بر این گفت تمام دنیا می دانند که ایران به دنبال سلاح اتمی است.

نتانیاهو در ادامه باز هم برای توافق هسته ای با ایران شرط گذاشت و گفت: «ما تنها از توافقی حمایت می کنیم که زیرساخت های هسته ای ایران را برچیند.»

وی در مورد مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان فلسطین هم گفت به زودی مشخص می شود که آیا می توان این مذاکرات را ادامه داد یا نه. نتانیاهو همچنین گفت اسرائیل قرار نیست با هرآنچه که آمریکا پیشنهاد کرد موافقت کند و طرح پیشنهادی واشنگتن تنها مواضع آمریکاست.

او همچنین گفت مذاکرات سازش باید به یک کشور فلسطینی غیرنظامی منجر شود که برخی جنبه های حاکمیتی اش محدود است.


نظر شما :