جریمه بانک مسکو به دلیل نقض تحریم‌های ایران

۰۸ بهمن ۱۳۹۲ | ۱۷:۳۹ کد : ۱۹۲۷۹۸۵ سرخط اخبار

وزارت خزانه داری آمریکا بانک مسکو را به دلیل نقض رژیم تحریم های دولت آمریکا علیه ایران در دوره زمانی سال های 2009-2008، جریمه نقدی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، بانک مسکو مبلغ 9.4 میلیون دلار به دلیل نقض تحریم ها از سوی دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران جریمه شد.

اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا با اعلام این مطلب یادآور شد که این نقض تحریم ها در دوره زمانی از 9 ژانویه سال 2008 الی 13 جولای 2009، زمانی که بانک مسکو به درخواست بانک ملی ایران عملیات بانکی، برغم تحریم ها علیه اعمال شده  در آن زمان انجام داد، صورت گرفته است.

موارد نقض شامل آن است که گویا این بانک در معاملات بانکی به ارزش 41.3 میلیون دلار از بکار بردن واژه های «ملی» و «ایران» خودداری کرده و از کد شناسایی یک شرکت تابع بانک ملی ایران از طریق سیستم «SWIFT» استفاده کرده بود.

یک مقام بانک مسکو در گفت وگو با خبرنگار این خبرگزاری اعلام کرد که در جریان مذاکرات با دفتر کنترل دارائی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، این بانک اجازه پیدا کرد تا توافقنامه ای برای حل و فصل این مسئله امضاء کند و مقامات آمریکایی از ادامه تحقیقات در این زمینه صرف نظر کنند.

تحریم های مذکور علیه جمهوری اسلامی ایران در سال 2005 و از سوی دولت جورج بوش اعمال شده بود که اکنون دیگر لغو شده اند.

کلید واژه ها: بانک مسکو


نظر شما :