یعلون: ایران بازیگری کلیدی در خاورمیانه شده است

۰۸ بهمن ۱۳۹۲ | ۱۷:۲۸ کد : ۱۹۲۷۹۸۲ سرخط اخبار

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز بار دیگر به انتقاد از توافق هسته ای با ایران پرداخت و گفت این توافق فرصتی تاریخی را از بین برد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز سه شنبه با انتقاد شدید از توافق هسته ای با ایران، گفت این توافق فرصتی تاریخی را از میان برد.

یعلون که در نشست سالیانه اندیشکده «آی ان اس اس» صحبت می کرد، در مورد توافق هسته ای که سوم آذر میان ایران و 1+5 به دست آمد، با بیان اینکه «ایران به بازیگری کلیدی در خاورمیانه تبدیل شده است»، گفت: «توافق هسته ای جهان با ایران فرصتی بود که وقتی این کشور به زانو درآمده بود، از دست رفت.»

وی سیاست های آمریکا در افغانستان، عراق و همچنین سوریه را نیز مورد انتقاد قرار داد و گفت آمریکا نباید با بیان اینکه نمی خواهد پلیس دنیا باشد، نقش خود در خاورمیانه را کاهش دهد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از اظهاراتش به صحبت های اوباما که امتیازدهی اسرائیل در مذاکرات سازش را خواستار شده بود هم حمله کرد و گفت: «آن هایی که از امتیازدهی اسرائیل به فلسطینی ها سخن می گویند، باید در موضوع ایران هم از کشورهای عربی کمک بخواهند.»

یعلون دو هفته قبل هم در یک جمع خصوصی به شدت از سیاست های دولت اوباما انتقاد کرد، که افشای اظهاراتش نهایتا وی را وادار به عذرخواهی کرد.


نظر شما :