مالکی: عربستان منشأ تروریسم است

۰۶ بهمن ۱۳۹۲ | ۱۸:۴۲ کد : ۱۹۲۷۸۷۷ سرخط اخبار

نخست وزیر عراق با بیان اینکه ترکیه، قطر و عربستان مرزهای کشورشان را به روی گروه های تروریستی گشوده اند، گفت: عربستان به اشتباه خود در خصوص حمایت از تروریسم اذعان نمی کند و این به خاطر آن است که ریاض خود محکوم به طایفه گری است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز عراق، نوری مالکی، نخست وزیر عراق در گفتگویی تلویزیونی تاکید کرد: عربستان به اشتباه خود در خصوص حمایت از تروریسم اذعان نمی کند و دلیل این مساله آن است که ریاض خود محکوم به طایفه گرایی و حمایت از طایفه گری است.

وی در ادامه افزود: گروه های تروریستی در سوریه احساس می کنند پیروز شده اند چرا که از سوی برخی کشورها حمایت می شوند به طوری که ترکیه، قطر و عربستان درهای کشور خود را بر روی این گروه ها باز کرده اند.

مالکی گفت: عربستان تلاش می کند تا محوری را که به اعتقاد مقامات آن در حال جنگ با عربستان هستند از بین ببرد.

نخست وزیر عراق با بیان اینکه تروریسم همچنان وجود دارد و عربستان منشأ گسترش آن است، گفت: گزارشاتی وجود دارد که نشان می دهد تروریست ها سعی دارند گروه "دولت اسلامی عراق و شام" را در مرزهای عراق و سوریه تشکیل دهند چرا که در این کشورها نفت وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: القاعده، گروه های وابسته به آن و حامیان آن در یک زمان سوریه و عراق را هدف قرار خواهند داد.

موفق الربیعی، مشاور سابق امنیت ملی عراق پیشتر برخی طرف های عربستانی را به انتشار خشونت در عراق، سوریه، مصر و یمن متهم کرد.

وی همچنین از عربستان خواست تا افکار تکفیری و مروجان این افکار را ریشه کن کند.

الربیعی همچنین مسئولیت ورود تروریسم به عراق و کشورهای منطقه را بر عهده عربستان گذاشت.

محمد الصیهود، یکی از نمایندگان پارلمان عراق نیز پیشتر از دولت این کشور خواسته بود تصمیماتی در خصوص ممانعت از ورود کالاهای عربستانی به عراق اتخاذ کنند.


نظر شما :