خانواده جاسوس آمریکایی در ایران هویت شغلی وی را فاش کردند

۰۵ بهمن ۱۳۹۲ | ۰۲:۵۵ کد : ۱۹۲۷۷۸۶ سرخط اخبار
ماموری که زمانی ادعا می شد مامور سابق «اف بی ای» بوده و برای تحقیق در مورد قاچاق سیگار وارد ایران شده است،اکنون با مصاحبه ای که همسرش انجام داده،مشخص شده که مامور عملیاتی« سی ای ای»،سازمان جاسوسی آمریکا بوده است.
 
به گزارش «تابناک»، همین چهارشنبه، وزیر خارجه ایران در مصاحبه با شبکه «سی ان ان» در پاسخ به سوالی درباره لوینسون اشاره کرد که وی و سایر مقامات ایرانی از وی اطلاعی ندارند.خبرنگار ارشد امنیت ملی شبکه سی ان ان،وقتی از وی صحبت می کرد از وی با عنوان مامور سابق اف بی ای، نام می برد،موضوعی که ظریف آن را اصلاح کرد و گفت به جای اینکه ما به آمریکایی ها درباره لویسنون پاسخگو باشیم این آمریکایی ها هستند که باید از به ما بگویند یک مامور اطلاعاتی «سی آی ای» در ایران چه می کرده است؟
 

بلافاصله بعد از این مصاحبه، کریستین لوینسون،همسر باب لوینسون مصاحبه ای انجام داد و به صورت قطع تایید کرد که لویسنون در همان زمان که مقامات آمریکایی مدعی اند وی ناپدید شده است برای سازمان اطلاعات آمریکا کار می کرده و همسرش هم اطلاع داشته که به ماموریت رفته، اما نمی دانسته که محل ماموریت وی کجا بوده است.


خانواده مامور گمشده سیا،رسما هویت شغلی وی را فاش کردند+صوت
 
پیش از این در ماه گذشته برخی از خبرگزاری ها از جمله آسوشیتدپرس گزارش داده بودند که لوینسون از سوی برخی از کارشناسان سازمان اطلاعات آمریکا برای جمع آوری اطلاعات به ایران فرستاده شده است.گزارش هایی که هیچگاه به صورت رسمی تایید نشده است.
 
اما اکنون همسر وی در مصاحبه ای تاکید می کند که تا کنون به خاطر نگرانی که در مورد جان لویسنون داشته است ماموریت وی به عنوان مامور سازمان اطلاعات آمریکا را تایید کرده است. وی حتی پیشتر رفته و خواهان این شده که دولت آمریکا هم اعلام کند که وی برای سازمان جاسوسی اطلاعات آمریکا فعالیت می کرده است. 
 
حال دیگر مشخص شده است که ماموری که آمریکایی ها مدعی بودندکاراگاه خصوصی بوده،مامور اطلاعاتی بوده است. حالا باید پاسخ بدهند که اگر وی مامور اطلاعاتی بوده در ایران چه کار می کرده است. اکنون این آمریکایی ها هستند که باید پاسخگو باشند که جاسوس آنان در ایران چه کار می کرده است؟علاوه بر این در مورد اتباع ربوده شده ایران در ترکیه هم باید پاسخگو باشد.

( ۱ )

نظر شما :