تایید اجرای تعهدات ایران از سوی آژانس

۳۰ دی ۱۳۹۲ | ۱۷:۰۶ کد : ۱۹۲۷۵۸۹ سرخط اخبار

رویترز گزارش داد که یک گزارش محرمانه توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان می دهد که ایران طبق توافق هسته ای بی سابقه اش با قدرت های جهانی حساس ترین فعالیت هسته ای اش را متوقف کرده است، اقدامی که زمینه را برای لغو برخی تحریم های غرب فراهم می کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی علاوه بر آن آمده است که ایران رقیق کردن ذخایر اورانیوم غنی شده با غنای بیست درصد را آغاز کرده است.

به گزارش رویترز در گزارش آژانس خطاب به کشورهای عضو آمده است : آژانس تایید می کند که در تاریخ 20 ژانویه سال 2014 ایران غنی سازی اورانیوم بالای 5درصد U-235 را در دو آبشار کارخانه غنی سازی سوخت پایلوت و 2 آبشار پایلوت و 4 آبشار کارخانه غنی سازی سوخت فردو که پیش از این برای این هدف استفاده می شد ، متوقف کرده است.

در گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی علاوه بر آن فهرستی از سایر اقداماتی که ایران تحت توافق هسته ای موقت با گروه 1+5 با آنها موافقت کرده است ذکر شده است.

این اقدامات شامل تعهد ایران درباره نساختن سایت های غنی سازی دیگر در طول مدت زمان توافق شش ماه است، گامی که می تواند برای مذاکرات درباره حل نهایی موضوع هسته ای ایران زمان بخرد.


نظر شما :