ایران موضوع گفت‌وگوی هارپر و نتانیاهوست

۲۹ دی ۱۳۹۲ | ۱۶:۲۹ کد : ۱۹۲۷۵۴۷ سرخط اخبار

یک روزنامه کانادایی گزارش داد که موضوع برنامه هسته ای ایران بدون شک یکی از موضوعات گفت وگوی نخست وزیر کانادا با مقامات رژیم صهیونیستی در سفرش به اراضی اشغالی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، استفان هارپر، نخست وزیر کانادا روز شنبه به همراه هیاتی از مقامات دولتی و تجاری عازم خاورمیانه شد تا به اراضی اشغالی، کرانه باختری و اردن سفر کند.

به گزارش روزنامه استار، هارپر روز دوشنبه در کنست، پارلمان رژیم صهیونیستی سخنرانی می کند و علاوه بر آن انتظار می رود در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با وی درباره ایران گفت وگو کند.

کانادا در سال های اخیر مواضع تندی را علیه ایران اتخاذ کرده است و در سال 2012 در اقدامی بی سابقه روابط دیپلماتیکش را با ایران قطع کرد.

به دنبال توافق ایران و گروه 1+5 در ژنو در زمینه موضوع هسته ای ایران، با وجود ابراز خوشبینی های کاخ سفید، کانادا مدعی شد که "شدیدا بدبین" است و مانند رژیم صهیونیستی نسبت به صداقت ایران و تعهدش به عمل به توافقات انجام شده ابراز شورای حکام و تردید کرد.

رافائل باراک، سفیر رژیم صهیونیستی در کانادا در گفت وگو با روزنامه استار از حمایت کانادا در این زمینه استقبال کرد و مدعی شد: ما بدبین هستیم. ما ایران را یک تهدید می دانیم. کانادایی ها هم همین نظر را دارند. به نظر بقیه کشورها هم دیدگاه یکسانی دارند، ولی فرقشان این است که کانادا نظراتش را به طور علنی بیان می کند. این احتمالا بزرگترین فرق بین کانادا با سایر کشورها است. ما از آنها سپاسگزاریم.

باراک گفت: ما احساس می کنیم که تحریم ها برای متقاعد کردن ایران در زمینه تغییر مسیرش مهم هستند.

کلید واژه ها: کانادا رژیم صهیونیستی


نظر شما :