اسد: ژنو2 دستاورد جدیدی نخواهد داشت

۲۸ دی ۱۳۹۲ | ۱۸:۱۰ کد : ۱۹۲۷۵۰۸ سرخط اخبار

رئیس جمهوری سوریه با بیان اینکه نشست ژنو2 دستاورد جدیدی به همراه نخواهد داشت، گفت: ما اقدامات لازم برای مشارکت واقعی مخالفان در قدرت را بر اساس مذاکره و گفت وگو اتخاذ خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهوری سوریه با بیان اینکه نشست ژنو2 دستاورد جدیدی به همراه نخواهد داشت، گفت: ما اقدامات لازم برای مشارکت واقعی مخالفان در قدرت را بر اساس مذاکره و گفت وگو اتخاذ خواهیم کرد.

به گزارش روزنامه الرأی کویت به نقل از بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در دیدار با تعدادی از شهروندان سوری اعلام کرد: ما به نشست ژنو2 می رویم و اسامی هیئت سوری شرکت کننده و تمامی جزئیات آن را به سازمان ملل فرستاده ایم اما معتقدیم که این نشست و برگزاری آن در زمان مشخص هیچ دستاورد جدیدی نخواهد داشت.

رئیس جمهوری سوریه در ادامه افزود: ما با کسانی بر سر میز مذاکره می نشینیم که هیچ قدرتی را در اختیار ندارند و حتی اگر امکانات مشخصی را به آنها ارائه کنیم هرگز نمی توانند کاری از پیش ببرند چرا که آنها توانایی و امکانات همکاری با مقامات کنونی را در اختیار ندارند.

وی تاکید کرد: ما امید کمی به موفقیت مذاکرات ژنو داریم اما اقدامات لازم برای مشارکت واقعی مخالفان در قدرت را بر اساس گفت وگو و مذاکره و به خاطر ساختن کشور سوریه و نه ویرانی آن اتخاذ می کنیم.

بشار اسد عنوان داشت: امروز برای ملت سوریه روشن شده که مخالفان به خارج وابسته هستند و به اقدامات ویرانگرانه علیه همگان دست می زنند. بیشتر مخالفان از محبوبیت و تایید مردمی برخوردار نیستند و مشکلات کنونی مردم سوریه بیانگر این مسئله است. مسئولان سوری اشتباهاتی مرتکب شده اند و دستگاه های امنیتی نیز بخشی از مسئولیت را در این زمینه بر عهده دارند.

بشار اسد خاطر نشان کرد: ما در تعامل با لبنان و لبنانی ها نیز مرتکب اشتباهاتی شدیم. بیشتر طرف هایی که سوریه از آنها حمایت می کرد از پشت به ملت سوریه خنجر زدند و در حال حاضر از طریق کودتاهایی که علیه آنها صورت می گیرد بهای اقدامات خود را می پردازند. برخی از آنها سعی در بازگشت به سوی دمشق را دارند اما چنین اقدامی اتفاق نخواهد افتاد چرا که ما با آن مخالفیم.

وی تاکید کرد: جنگ در سوریه پایان نیافته است اما طرح واقعی مخالفان برای ورود تکفیری ها و تروریسم و جبهه هایی که از سوی کشورهای عربی و غربی حمایت می شوند، شکست خورده است.

بشار اسد خاطر نشان کرد: ترکیه آمادگی کامل خود را برای بستن مرزها در مقابل ورود سلاح و تروریسم اعلام کرد و وعده داده که موضع خود را تغییر می دهد. قطر نیز خواهان از سرگیری روابط با ما شد اما ما با آن مخالفت کردیم چرا که قطر دست به اقدامات نامناسبی علیه سوریه زد اما غربی ها برای گشودن صفحه جدیدی در عرصه امنیتی با هم رقابت می کنند و برخی از کشورها خواهان بازگشایی دوباره سفارت های خود هستند.

دیدارکنندگان با اسد تاکید کردند که اسد انتقاد را قبول می کند و با اندیشه هایی که مخالف وی هستند، به خوبی برخورد می کند. وی معتقد است که اصلاحات ضروری است و در انتخابات ریاست جمهوری آتی دست به انجام این اصلاحات می زند.

کلید واژه ها: جمهوری سوریه


نظر شما :