پرز: روابط عرب‌ها با اسرائیل عمیقا تغییر کرده است

۲۶ دی ۱۳۹۲ | ۱۸:۳۰ کد : ۱۹۲۷۴۴۸ سرخط اخبار

رئیس رژیم صهیونیستی اظهار کرد که نحوه تعامل کشورهای عربی با این رژیم ظرف سال های اخیر عمیقا تغییر کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سماء، شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی در مراسمی خاطرنشان کرد: نحوه تعامل جهان عرب با اسرائیل به صورت عمیقی تغییر کرده است. عرب ها این مسئله را درک کرده اند که معضلات آنها ربطی به اسرائیل ندارد و آنچه که در سوریه، عراق، یمن و لیبی رخ می دهد، مربوط به اسرائیل نیست.

رئیس رژیم صهیونیستی در خصوص رابطه با فلسطینی ها گفت: اگر ما به راه حلی برای این مشکل دست پیدا کنیم، وارد جهان دیگری می شویم. زمانی که ما اسرائیل را تشکیل دادیم، قدرتی نداشتیم اما امروز قدرتمند هستیم. اما از اتخاذ تصمیم می ترسیم و در صورتی که اسرائیل دست به این اقدام بزند، به جایگاهی می رسد که پیشتر آن را به خود ندیده بود.

در پی تنش میان رژیم صهیونیستی و آمریکا که به دلیل اظهارات موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه جان کری، وزیر خارجه آمریکا مطرح شد، شیمون پرز در خصوص روابط این رژیم با آمریکا گفت: ما باید قدردان آمریکا باشیم. آنها نه تنها از لحاظ نظامی از ما حمایت می کنند، بلکه در عرصه سیاسی نیز ما از حمایت آنها برخوردار هستیم.

وی افزود: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا تمام تلاش خود را می کند تا از لحاظ نظامی، سیاسی و اطلاعاتی به ما کمک کند و با وجود اینکه با شهرک سازی ها مخالف است، اما محکوم کردن شهرک سازی ها را وتو کرده است.

کلید واژه ها: رژیم صهیونیستی


نظر شما :