انفجارهای بیروت پاسخی به حزب‌الله بود

۱۳ دی ۱۳۹۲ | ۱۸:۴۱ کد : ۱۹۲۶۸۷۱ سرخط اخبار

 « سعد حریری» رییس جریان «المستقبل » لبنان و همپیمان عربستان سعودی ساعتی بعداز انفجار تروریستی در ضاحیه جنوبی بیروت که به شهادت دست کم 4 تن و زخمی شدن حدود 50 تن منجر شد، با صدور بیانیه ای تاکید کرد که این انفجار پاسخی به حضور نیروهای حزب الله در سوریه است.

به گزارش ایرنا، سعد حریری در این بیانیه گفت: ساکنان ضاحیه جنوبی بیروت، قربانی جنایات تروریست ها و دخالت (حزب الله) در درگیری های سوریه هستند.

ناظران در لبنان معتقدند که محور سعودی - صهیونیستی با به مزدوری گرفتن تروریست های تکفیری و همکاری همپیمانان خود در لبنان تلاش می کنند با توسل به ترور و انفجار خودروهای بمب گذاری شده ، نیروهای مقاومت از سوریه خارج شوند.

این درحالی است که حزب الله لبنان بارها تاکید کرده است که حضور نیروهایش در سوریه برای حمایت از تمامیت ارضی لبنان ، حمایت از محور مقاومت ضد صهیونیستی و مبارزه با تروریست ها است.

رییس جریان المستقبل افزود: مردم بیگناه ضاحیه، چند ماهی است که مورد هجمه تروریستی قرار دارند و در عین حال قربانی جنگ های خارجی، بویژه جنگ در سوریه هستند؛ در حالی که مردم لبنان، بویژه مردم ضاحیه هیچ منفعتی از مشارکت در آن نمی برند. 

نخست وزیر اسبق لبنان ادامه داد: این انفجار جدید، مناسبتی دیگر برای تاکید بر ضرورت دور نگه داشتن لبنان از بحران های منطقه ای به عنوان یک مساله مهم است تا در نهایت حمایت مورد نظر از ثبات ملی صورت پذیرد. 

حریری گفت: سیاست بی طرفی به منظور دور نگه داشتن لبنان از نزاع های منطقه ای، قاعده ای است که بر اساس آن وحدت مردم لبنان در مقابله با تمامی اشکال تروریسم صورت می گیرد. 

وی اصرار بر آنچه را که او سوق دادن لبنان در قلب توفان های منطقه ای خواند، دلیل ورود تروریسم به داخل لبنان دانست و افزود: اکنون زمان آن رسیده که هر مسئول سیاسی این حقیقت را دریابد که تنها راه دفاع از لبنان حمایت از وحدت ملی و تسلیم در مقابل نقش دولت و موسسات قانونی در اداره کشور است. 

کلید واژه ها: ضاحیه


نظر شما :