موافقت مالکی با استعفای وزرای فهرست العراقیة

۱۲ دی ۱۳۹۲ | ۱۶:۱۴ کد : ۱۹۲۶۸۴۴ سرخط اخبار

نخست وزیر عراق، موافقت خود را با استعفای وزرای ائتلاف العراقیه که در اعتراض به حوادث اخیر استان الأنبار خواستار کناره گیری از کار خود شده بودند، اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از «کردپرس»، «مریم الرئیس» مشاور نخست وزیر عراق در گفت وگویی با رادیو نوا اعلام کرد که «نوری مالکی» با استعفای آن دسته از وزیران ائتلاف العراقیه که در نشست سه شنبه کابینه دولت حاضر نبودند، موافقت کرد.

«ایاد علاوی» رئیس فهرست العراقیه از وزرای خود در مجلس عراق خواسته بود تا در اعتراض به انجام عملیات نظامی در استان الأنبار، فوراً دست از کار خود بکشند. وزیران وابسته به این ائتلاف در نشست روز سه شنبه کابینه دولت حاضر نشدند و از کار کناره گیری کردند.

مشاور نخست وزیر عراق افزود: قرار است امروز نوری مالکی وزرای جدیدی به جای وزرای مستعفی العراقیه تعیین کند.

همزمان با کناره گیری این وزیران، 44 نماینده وابسته به لیست المتحدون به ریاست اسامه النجیفی، رئیس مجلس عراق در اعتراض به اتفاقات الأنبار نیز از کار خود کناره گیری کردند.

مالکی در بیانیه ای از نمایندگان خواست از تصمیم خود مبنی بر کناره گیری از کار خود منصرف شده و موضعی منطقی در قبال این مسئله پیش گیرند.

الانبار عراق در چند روز اخیر صحنه عملیات گسترده امنیتی علیه نیروهای موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) به منظور مبارزه با القاعده و شناسایی مخفیگاه آنها در این منطقه است.

روز یکشنبه نیز نوری مالکی طی فرمانی از ارتش خواست که صحرای الأنبار را ترک کند و کنترل آنجا را به نیروهای پلیس این منطقه واگذار کند.

«طارق الهاشمی» معاون عزل شده مالکی، به علت تحولات الأنبار رسماً کناره گیری خود را اعلام کرد. وی ضمن اینکه خواستار اتحاد بیشتر سنی ها با یکدیگر شد از عربستان سعودی نیز خواست که در مسائل پیش آمده مداخله کند.

کلید واژه ها: الأنبار العراقیه


نظر شما :