دلیل اعدام شوهر عمه کیم مشخص شد

۰۳ دی ۱۳۹۲ | ۰۲:۳۵ کد : ۱۹۲۶۴۵۴ سرخط اخبار

«نام جا جون» رئیس سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی امروز به نمایندگان پارلمان این کشور گفت تلاش «جنگ سونگ تائک» برای تسلط بر تجارت پرسود زغال سنگ، موجب صدور حکم اعدام برای وی شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس سرویس اطلاعاتی کره جنوبی روز دوشنبه مدعی شد تلاش «جنگ سونگ تائک» برای تسلط بر تجارت زغال سنگ کره شمالی، منجر به صدور حکم اعدام برای وی شده است.

«جنگ سونگ تائک» شوهرعمه و مشاور ارشد «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بود که دو هفته قبل به طور ناگهانی از سمت های خود برکنار و بعد از مدت کوتاهی اعدام شد. پیونگ یانگ وی را به تلاش برای سرنگونی حکومت متهم کرده بود.

پیش از این فرضیه های متعددی برای توضیح دلایل برکناری ناگهانی «جنگ سونگ تائک» مطرح شده بود، اما امروز «نام جا جون» رئیس سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی به اعضای کمیته اطلاعات پارلمان این کشور گفته است تلاش های جنگ برای تسلط بر صنعت پرسود زغال سنگ و منابع طبیعی کره شمالی، نقش زیادی در سقوط وی داشته است.

نام همچنین به پارلمان کره جنوبی گفته است رهبر جوان همسایه شمالی احتمالا فعلا مشکلی در حکومت ندارد، اما ممکن است بین ماه های ژانویه تا مارس با هدف ایجاد اتحاد داخلی، اقدامات نظامی تحریک آمیزی را علیه کره جنوبی ترتیب دهد.

کره شمالی ذخایر غنی ای از مواد معدنی از جمله زغال سنگ دارد و در تلاش است با افزایش صادرات خود، اقتصاد ضعیف خود را بهبود بخشد. بخش اعظم این صادرات به چین انجام می شود و «جنگ سونگ تائک» تا پیش از اعدام نقش اصلی را در این صنعت داشته است. همین امر موجب شده تا دیگر بخش های حکومت از نقش وی در این صنعت ابراز نارضایتی کنند.

کلید واژه ها: کره جنوبی زغال سنگ


نظر شما :