سفر کوهن برای بررسی اجرای تحریم‌های ایران

۲۶ آذر ۱۳۹۲ | ۱۷:۰۸ کد : ۱۹۲۶۱۶۸ سرخط اخبار

معاون وزارت خزانه داری آمریکا قرار است به زودی به چند کشور از جمله انگلیس، آلمان، فلسطین اشغالی و ترکیه سفر کند تا مطمئن شود تحریم های ایران به درستی اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، «دیوید کوهن» معاون اطلاعات مالی و مبارزه با تروریسم وزارت خزانه داری آمریکا این هفته برای رایزنی و کسب اطمینان از اجرای دقیق تحریم های ایران به چند کشور از جمله انگلیس، آلمان، فلسطین اشغالی و ترکیه سفر می کند.

در بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی وزارت خزانه داری آمریکا منتشر شده، هدف از این سفر «ادامه تعامل جهانی وزارت خزانه داری در مورد موضوعات مرتبط با سرمایه گذاری های نامشروع، از جمله اجرای تحریم های اقتصادی بین المللی فعلی علیه ایران» اعلام شده است.

وزارت خزانه داری آمریکا اواخر هفته قبل هم چندین شرکت جدید ایرانی و خارجی جدید را به بهانه نقض تحریم های ایران، به لیست سیاه خود اضافه کرد. بر این اساس، اموال این شرکت ها در آمریکا بلوکه شده و شرکت های جهان از مراوده اقتصادی با آن ها منع شده اند.

کوهن پیش از این هم با انتشار مطلبی در روزنامه «وال استریت ژورنال» بر اجرای «قاطعانه» تحریم های ضدایرانی تأکید کرده و به شرکت های دنیا نسبت به نزدیک شدن زودهنگام و پیش از برداشته شدن تحریم ها به ایران هشدار داده بود.

ایران و گروه موسوم به 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) ماه گذشته در شهر ژنو سوئیس به توافقی اولیه دست یافتند. این توافق که بازه اجرایی 6 ماهه برای آن در نظر گرفته شده، سطح غنی سازی ایران را به 5درصد کاهش می دهد و در مقابل با کاهش برخی تحریم ها درآمدی حدود 7 میلیارد دلاری نصیب ایران می کند.

بعد از این توافق، گزارش های متعددی از نزدیک شدن شرکت های بین المللی به ایران و احتمال ورود زودهنگام آن ها به بازارهای این کشور منتشر شد. وزارت خزانه داری آمریکا از بیم از بین رفتن رژیم تحریم ها، بارها نسبت به چنین اقداماتی هشدار داده و این شرکت ها را نقض تحریم ها منع کرده است. یک مقام آمریکایی اخیرا به روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گفته است فضای روانی حاصل از توافق ژنو می تواند درآمد ایران از این توافق را تا 20 میلیارد دلار افزایش دهد.

کلید واژه ها: وزارت خزانه داری وزارت خزانه داری آمریکا


نظر شما :