هاگل: آمریکا به حمایت از مخالفان میانه‌روی سوریه ادامه می‌دهد

۲۲ آذر ۱۳۹۲ | ۱۷:۴۸ کد : ۱۹۲۵۹۷۳ سرخط اخبار

وزیر دفاع آمریکا گفت که کشورش به حمایت از "مخالفان میانه رو" در سوریه ادامه می ده،د اما ارسال کمک های "غیر کشنده" به حالت تعلیق در خواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا گفت که ارسال کمک های غیرکشنده به مخالفان میانه روی سوریه تا زمانی که واشنگتن بتواند ارزیابی واضحی از اوضاع انبارهای تجهیزات نظامی که ممکن است توسط شبه نظامیان افراط گرا به تصرف درآید، به حالت تعلیق درمی آید.

پس از آنکه یگان های شورشی افراطی انبارهای تجهیزات نظامی متعلق به گروه مخالفان میانه روی مورد حمایت غرب را تصرف کردند، آمریکا و انگلیس ارسال کمک های غیرکشنده خود را به حالت تعلیق درآوردند.

این اقدامات از سوی واشنگتن و لندن باعث تضعیف وضعیت گروه مخالف میانه روی سوری موسوم به "ارتش آزاد سوریه" شده است.

هاگل در جریان یک کنفرانس خبری در پنتاگون گفت: آنچه که در اینجا اتفاق افتاده یک بازتاب روشن از خطرناک بودن و پیچیدگی اوضاع و غیر قابل پیش بینی بودن آن است. ما به حمایت از ژنرال سلیم ادریس، رئیس ارتش آزاد سوریه و مخالفان میانه رو این کشور ادامه می دهیم، اما مشکلی در این زمینه وجود دارد و ما در حال حل آن از طریق رایزنی با ژنرال ادریس و مخالفان میانه روی سوری هستیم.

وزیر دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد که نابودی زرادخانه تسلیحات شیمیایی سوریه در حال انجام است.
 

کلید واژه ها: میانه روی مخالفان میانه


نظر شما :