توکلی: ظریف در مسائل نظامی اظهار نظر نکند

۲۱ آذر ۱۳۹۲ | ۱۲:۲۴ کد : ۱۹۲۵۹۱۹ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، احمد توکلی عصر امروز در نشست دانشجویی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه اظهار داشت: 16 آذر نظامیان شاه دانشگاه را محاصره کردند و سرانجام سه تن از دانشجویان به شهادت رسیدند.

به گفته توکلی، سه روز بعد نیکسون از همین دانشگاهی که به خاطر اعتراض به حضورش سه دانشجو به شهادت رسیدند، دکتری افتخاری گرفت.

وی با بیان اینکه 16 آذر در اعتراض به استثمار انگلیس شکل گرفت، خاطرنشان کرد: استعمار امروز غرب شکل پیچیده تری به خود گرفته است و جهانی سازی آمریکا در مقابل مدیریت محتوم جهانی شدن شیعه قرار داده شده که اهداف نامشروع خاصی را دنبال می کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت آمریکا همیشه بدهی دارد، افزود: آمریکا بیش از درآمدش خرج و بیش از تولیدش مصرف می کند.

توکلی تاکید کرد: آمریکا بدهی ها و هزینه های مصرفی خود را با پس انداز ملت های دیگر جبران می کند و مسلط بودن دلار به عنوان پول جهانی موجب استفاده آمریکایی ها شده است.

وی افزایش سرعت چاپ پول بیشتر از افزایش تولید را موجب تورم عنوان کرد و گفت: با وجود قدرت نظامی آمریکا، قدرت ظرفیت تولید آمریکا کاهش یافته است.

توکلی با اشاره به اینکه استعمار تاریخی غرب ادامه دارد، بیان داشت: استعمار غرب نظام یافته، ساختاری و آراسته است که هر ملتی با آن مخالفت کند، با شدیدترین برخورد مواجه می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: استعمار تمام اعمال خشونت آمیز خود را به نام حقوق بشر انجام می دهد و جنبش دانشجویی باید با بصیرت موقعیت ها را بشناسد و به موقع عمل کند.

وی با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی نباید کار حزبی انجام بدهد، خاطرنشان کرد: جنبش دانشجویی با قطع طمع و با رویکرد علمی و عقلی می تواند در مبارزه با فساد کمک و منافع ملی را دنبال کند.

توکلی اعلام کرد: بیگانگان از ساده لوحی برخی از سیاست مداران و افراد استفاده می کنند و موجب ضربه زدن به وحدت ملی می شوند که این برای کشور خطرناک است.

وی در پاسخ به سئوال یکی از حاضران درباره سران فتنه، گفت: عقلایی ترین و بهترین برخورد با موسوی و کروبی انجام شده، چراکه جرم های زیادی مرتکب شدند.

وی با تاکید بر اینکه محاکمه موسوی و کروبی زحمت این افراد را بیشتر می کرد، عنوان کرد: موسوی به خود، عقایدش و انقلاب خیانت کرد و مدارا بهتر از محاکمه است.

توکلی معتقد است اهانت های مقامات غربی به ملت ایران باید با موضع گیری قاطع مقامات وزارت خارجه کشورمان پاسخ داده شود و وزیر امور خارجه که در مسائل نظامی تخصصی ندارد، نباید اظهار نظر غیرکارشناسی داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ملت ایران سرافراز و آزاده هستند و باید مسئولان و مردم با کمک به یکدیگر مشکلات موجود را برطرف کنند.

کلید واژه ها: استعمار


نظر شما :