عبداللهیان: همچنان از سوریه حمایت می‌کنیم

۰۲ آذر ۱۳۹۲ | ۰۳:۰۷ کد : ۱۹۲۴۹۵۶ سرخط اخبار

 

معاون وزیر خارجه ایران در گفت وگو با شبکه خبری راشاتودی تصریح کرد برخی از کشورهای ۱+۵ تحت فشار اسرائیل هستند.
 
به گزارش فارس، «حسین امیر عبداللهیان» معاون وزیر خارجه ایران در گفت و گو با راشاتودی تأکید کرد ایران علی رغم دشواری تحریم ها از سوریه حمایت می کند.
 
آقای عبداللهیان گفت و گو با این شبکه خبری را با اظهاراتی درباره مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 آغاز کرد و گفت اینکه یک یا دو کشور این گروه تا این اندازه تحت تأثیر فشارهای ایجاد شده بر سر برنامه هسته ای ایران قرار بگیرند، خوب نیست.
 
وی افزود برخی از کشورهای 1+5 تحت تأثیر لفاظی های رژیم اسراییل قرار گرفته اند که عقلانی نیست و رسیدن به نتایج مثبت را دشوار می کند.
 
معاون وزیر خارجه ایران در ادامه به حمایت مردم ایران از برنامه هسته ای کشورشان اشاره کرد و گفت: «ملت ایران برای ملی کردن صنعت نفتش به سختی مبارزه کرده است و اکنون آنها به موضوع هسته ای به عنوان موضوعی با اهمیت ملی می نگرند.»
 
آقای عبداللهیان تصریح کرد تحریم ها بر برخی از جنبه های زندگی مردم در ایران اثر منفی گذاشته اند اما ادامه داد: «اما از سوی دیگر آنها از چند جهت کمک کننده بوده اند: ترغیب خودکفایی، افزایش اعتماد به نفس و خود کارآمدی.»
 
این مقام ایرانی افزود: «به خاطر داشته باشید که ایران در زمان تحریم ها دستاوردهای قابل توجهی در پژوهش های علمی و تولیدات صنعتی به دست آورده است.»
 
وی در پاسخ به سوالی از خبرنگار راشاتودی گزارش هایی که ادعا می کنند عربستان سعودی و اسرائیل اتحاد غیرمنتظره ای علیه ایران تشکیل داده اند را رد کرد. معاون وزیر خارجه ایران گفت: «عربستان سعودی به طور رسمی این ادعاها را رد کرده است.»
 
وی افزود: «ما معتقدیم که ایران و عربستان دو قدرت اصلی منطقه هستند، بنابراین با چیزی که ما از عربستان می دانیم و نقشی که این کشور می تواند در جهان اسلام و منطقه بازی کند و اشتراک هایی که که ما داریم، ما تلاش های خودمان را برای استفاده از این فرصت جهت ارتقاء امنیت، ثبات و پیشرفت در منطقه انجام می دهیم.»
 
وی ادامه داد: «ممکن است افرادی در داخل عربستان باشند که با تل آویو گفت و گو می کنند. اما ما اطمینان داریم که سیاست عربستان در قبال رژیم اسرائیل به معنی ایجاد ائتلاف علیه جمهوری اسلامی ایران نیست.»

کلید واژه ها: وزیر خارجه ایران


نظر شما :