روانچی: فعلا هیچ نشست دو جانبه‌ای نداریم

۰۱ آذر ۱۳۹۲ | ۰۱:۳۰ کد : ۱۹۲۴۹۰۴ سرخط اخبار

یک عضو تیم مذاکراتی ایران با 1+5 گفت: فعلا هیچ نشست دو جانبه یی با کشورهای 1+5 برنامه ریزی نکرده ایم.

به گزارش ایسنا، مجید روانچی در جمع خبرنگاران با بیان این که ادامه نشست ظریف و اشتون ساعت 14 و 30 (17 به وقت تهران) به وقت محلی آغاز می شود اظهار کرد: اشتون پیش از آن با اعضای 1+5 گفت وگو می کند و جزییات را به آن ها منتقل می کند و آن ها را در جریان گفت وگوها با ظریف قرار می دهد. پس از آن ادامه جلسه با ایران برگزار می شود.

او افزود: فعلا هیچ نشست دو جانبه ای با کشورها برنامه ریزی نکرده ایم و تنها جلسه ی برنامه ریزی شده نشست ساعت 2 و نیم است.

روانچی در پاسخ به این پرسش که اگر وزیران خارجه به این نشست بپویندند مذاکرات چه زمانی تمام می شود؟ گفت: فعلا بحث حضور وزیران مطرح نیست. در این جلسات که آن را دنبال می کنیم مباحث کاری مان را دنبال می کنیم. اگر به مرحله ای برسد که به تفاهم نزدیک شویم آن ها خودشان تصمیم می گیرند که به این نشست بپیوندند یا خیر؛ این موضوع بستگی به خود آن ها دارد.

معاون وزیر خارجه ایران درباره ی این که آیا نقاط اختلاف فقط درباره ی مباحثی است که در دوره ی قبل مطرح شده است؟ گفت: تقریبا ادامه مباحث گذشته را داریم اما آن ها را به صورت جزیی تر دنبال می کنیم.

این عضو تیم مذاکره کننده هسته یی ایران تصریح کرد: ما در مذاکرات صبح بر روی متن صحبتی نداشتیم بلکه بیش تر مباحث مفهومی بود. البته نه به صورت کلی بلکه در جزییات به آن پرداختیم. چند موضوعی که اهمیت بیش تری دارد مورد بحث قرار گرفت و درباره ی مسائل جزیی گفت وگو کردیم. اما هنوز وارد متن نشده ایم باید صبر کرد تا ببینیم بعد از ظهر چه خواهد شد.

روانچی درباره ی اخبار منتشر شده در رسانه ها مبنی بر شروط چهارگانه فرانسه در مذاکرات با ایران و انجام بازرسی از تاسیسات هسته یی کشورمان گفت: نمی توانم آن چه که در رسانه ها دراین باره منتشر شده است را تایید کنم. اما موضع ما درباره ی بازرسی های مکرر این است که ما با آژانس همکاری هایی داریم و اخیرا در تهران هم سندی را امضاء کردیم که نشان دهنده این است که آمادگی داریم با آژانس فراتر از گذشته همکاری کنیم و این فرآیند را ادامه خواهیم داد.

وی اضافه کرد: چند موضوع مهم در مباحث است که در مذاکرات صبح بیش از 3 ساعت درباره ی آن بحث کرده ایم که ادامه نشست بعد از ظهر دنبال می شود.

کلید واژه ها: مجید تخته روانچی مذاکرات ایران با 1+5


نظر شما :