خسته نباشید صادق خرازی به مذاکره کنندگان هسته ای

۳۰ آبان ۱۳۹۲ | ۱۳:۳۴ کد : ۱۹۲۴۸۶۹ سرخط اخبار
سیدمحمدصادق خرازی، درس های سیاسی از مقاومت هسته یی را بسیار عبرت آموز دانست و گفت: غنی سازی اورانیوم برای تأمین استفاده سوختی و نه تسلیحاتی، غیر قابل چانه زنی است و ظریف قاطعانه از تضمین عینی غرب در قبال همکاری ایران سخن گفت.
 
سفیر پیشین ایران در فرانسه، همزمان با مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو، در یادداشتی در صفحه فیسبوک خود نوشت:
 
«بنام خدا
 
به همه دوستانم بویژه جواد و مجید خسته نباشی عرض می کنم.
 
غنی سازی اورانیوم برای تأمین استفاده سوختی و نه تسلیحاتی، غیر قابل چانه زنی است. ظریف قاطعانه سخن از تضمین عینی غرب در قبال همکاری ایران کرد. ایران هزینه زیادی را متحمل شده تا اقتدار تکنولوژیک خود را حفظ کند. هیچ بازگشتی صورت نخواهد گرفت. در گذشته آمریکا اصرار داشت مانع بهره مندی ایران از حقوق مشروع غنی سازی خود شود. غرب فرصت برطرف کردن... اختلاف با ایران را از سال 2004 از دست داد. تحریم هایی که علیه ایران وضع شد اهتمام بیشتری برای کسب دانش هسته یی در ایران انجام گرفت و ایران خواست نشان دهد در برابر فشار تسلیم نخواهد شد. درس های سیاسی از مقاومت هسته یی بسیار عبرت آموز است.
 
نگرانی های قدرت های جهانی ماهیت استعماری دارد. جداً مذاکرات صحنه مبارزه است ایران یک سو، اسرائیل و اعراب و قدرت های جهانی در سوی دگر ... و ناراحتی فرانسه از شکل جدید مناسبات ایران و آمریکا بود چراکه این پیش نویس اساساً توسط ایران و آمریکا تهیه شده بود و فرانسه حس بی توجهی خود را با بکارگیری سیاست اسرائیلی در قبال مذاکرات دخالت داد و جداً پایگاه مردمی فرانسه در ایران آسیب دید.
 
علاوه بر این، اسرائیل و سعودی همه توان خود را در ایجاد جبهه ضد ایرانی بکار گرفته اند ولی به فضل الهی موفق نخواهند شد.»

کلید واژه ها: فرانسه


نظر شما :