واکنش پاکستان به حادثه سراوان

۰۶ آبان ۱۳۹۲ | ۱۹:۰۷ کد : ۱۹۲۳۵۸۶ سرخط اخبار

به گزارش ایرنا ؛ به دنبال پیگیری های وزارت خارجه ایران درباره شناسایی عناصر و عوامل مقصر در اقدام تروریستی اخیر در منطقه مرزی سراوان که با حمله گروهک های تروریستی تعدادی از نیروهای مرزبانی کشورمان به شهادت رسیدند, حقیقیان سفیر ایران در اسلام آباد با معاون وزارت خارجه پاکستان دیدار و گفت وگو کرد.

ˈمسرور جون جواˈ معاون وزارت خارجه پاکستان در امور کشورهای آسیای مرکزی در این دیدار که در محل این وزارتخانه انجام شد؛ به حقیقیان اطمینان داد که ارگان های ذی ربط و امنیتی پاکستان و دولت ایالت بلوچستان در جنوب غربی این کشور؛ تلاش و همکاری خود را برای شناسایی عوامل مقصر در این حادثه تاسف بار و همچنین مقابله با این نوع اقدامات تروریستی را به عمل خواهند آورد.

حقیقیان ضمن تشریح وقایع انجام گرفته توسط عوامل شرور و تروریستی در منطقه مشترک مرزی سراوان که تعدادی از نیروهای مرزبانی کشورمان در آن به شهادت رسیده و همچنین مجروح شدند ؛ خواستار شناسایی و استرداد عوامل تروریستی در اسرع وقت از سوی دولت پاکستان به کشورمان گردید.

سفیر ایران ؛ همکاری های مرزی میان دو کشور ایران و پاکستان را در تامین امنیت مرزها برای دو طرف را ضروری دانست.

رسانه های پاکستانی نیز امروز با اشاره به این حادثه تروریستی , خواستار تلاش و همکاری نیروهای امنیتی و مرزی پاکستان برای جلوگیری از اقدامات مشابه در آینده شدند.

روزنامه ˈجنگˈ پاکستان با اشاره به اینکه تامین امنیت در مناطق مرزی در جنوب غربی این کشور از وظایف اصولی دولت مرکزی و دولت ایالت بلوچستان می باشد؛ نوشت: دشمنان خارجی در ترغیب گروههای تروریستی برای حمله به مناطق و نیروهای مرزی ایران از پاکستان نقش جدی دارند.

این روزنامه اردو زبان چاپ اسلام آباد دوشنبه در گزارشی با عنوان ˈایران و امور حساس مرزهاˈ افزود: ایران کشور دوست و برادر پاکستان محسوب شده و مساله محافظت از مرزها در سمت پاکستان بطور اصولی وظیفه دولت مرکزی (فدرال) و دولت ایالت بلوچستان است که با اجرای تدابیر امنیتی ضمن ارتقای امنیت و حفظ آرامش در مناطق هم مرز با ایران از تردد اشرار و گروههای تروریستی ممانعت کنند.

در حادثه تروریستی سیرکان در نقطه مرزی سراوان در استان سیستان و بلوچستان 14نفر از مرزبانان غیور ایران به شهادت رسیدند و 6 نفر نیز مجروح شدند.

کلید واژه ها: پاکستان مرزی بلوچستان


( ۲ )

نظر شما :