بازتاب خبر شهادت مرزبانان ایرانی در مرز پاکستان

۰۵ آبان ۱۳۹۲ | ۱۳:۵۵ کد : ۱۹۲۳۵۱۵ سرخط اخبار

بازتاب شهادت شماری از مرزبانان ایرانی در درگیری با اشرار مسلح و پاسخ ایران به این کار تروریستی، تأکید اخضر ابراهیمی بر ضرورت حضور ایران در نشست صلح سوریه در ژنو، برنامه سفر وزیر خارجه ایران به ترکیه و ادعاهای یک مقام اسرائیلی درباره برنامه هسته ای ایران، از جمله مهم ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
 

بازتاب خبر شهادت مرزبانان ایرانی در مرز پاکستان


به گزارش «تابناک»، موضوع به شهادت رسیدن شماری از نیروهای مرزبانی کشورمان توسط اشرار مسلح، مهم ترین خبری است که بازتاب بسیار گسترده ای در میان مطبوعات جهان داشته است.

«ژاپن تایمز» از جمله آخرین مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می نویسد، مهاجمان در نزدیکی مرز پاکستان چهارده مرزبان ایرانی را کشته و پنج تن دیگر را زخمی کرده اند. این روزنامه به نقل از منابع داخلی ایران می نویسد، هنوز مشخص نیست که مهاجمان، قاچاقچیان مواد مخدر بوده اند و یا از گروه های مسلح معاند!

ژاپن تایمز اشاره می کند که ایران در یکی از مسیرهای اصلی قاچاق مواد مخدر از افغانستان واقع شده و همچنین برخی گروه های مسلح بلوچ نیز در این منطقه فعالیت می کنند.

بازتاب خبر شهادت مرزبانان ایرانی در مرز پاکستان


اما پاسخ ایران به این کار اشرار مسلح نیز به نوبه خود در بسیاری از مطبوعات و رسانه ها بازتاب یافته است. خبرگزاری «ترند» در این زمینه ضمن انتشار خبر اعدام شانزده تروریست در زاهدان، به نقل از دادستان عمومی این شهر می نویسد اعدام این افراد پاسخی به اقدام اخیر اشرار در به شهادت رساندن مرزبانان ایرانی بوده است. ترند نیز آماری از واقعه اخیر درگیری میان اشرار و مرزبانان منتشر کرده و می نویسد، در نتیجه این واقعه، هفده تن از مرزبانان کشته، پنج تن زخمی و چهار تن دیگر نیز به گروگان گرفته شده اند. ترند به نقل از این منبع قضایی ایرانی می نویسد، تمهیدات مناسبی در مقابل این گونه حملات تروریستی اندیشیده شده است.

بازتاب خبر شهادت مرزبانان ایرانی در مرز پاکستان


موضع نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه درباره حضور ایران در مذاکرات صلح این کشور، از دیگر موضوعات مورد توجه مطبوعات بین المللی است. سایت شبکه خبری «الجزیره» ضمن پرداختن به این موضوع، به نقل از اخضر ابراهیمی می نویسد، حضور ایران در مذاکرات صلح ژنو، «طبیعی و ضروری» است. با این حال، وی تأکید کرده که هنوز هیچ دعوت نامه ای برای هیچ یک از شرکت کنندگان در این نشست فرستاده نشده است. در طرف مقابل، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز گفته در صورتی که جمهوری اسلامی ایران به نشست «ژنو ۲» دعوت شود، برای کمک به یافتن راهکاری دیپلماتیک در این نشست شرکت خواهد کرد.

بازتاب خبر شهادت مرزبانان ایرانی در مرز پاکستان


در مطلب دیگری مربوط به حوزه سیاست خارجی ایران، خبرگزاری کویت از سفر وزیر خارجه ایران به ترکیه در هفته آینده خبر داده است. این خبرگزاری می نویسد، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران هفته آینده به ترکیه سفر خواهد کرد تا درباره طیفی از موضوعات منطقه ای با مقامات ترکیه به گفت و گو بپردازد.

بنا بر اعلامیه های رسمی، ظریف در این سفر که شنبه آینده انجام خواهد گرفت، نخست در استانبول با احمد داوداوغلو، وزیر خارجه ترکیه دیدار خواهد و سپس برای دیدار با رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور به آنکارا خواهد رفت. ظریف و داوداوغلو به تازگی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار کرده بودند.

بازتاب خبر شهادت مرزبانان ایرانی در مرز پاکستان


در پایان، روزنامه «جروزالم پست» اظهارات یک مقام اسرائیلی را بازتاب داده که ادعاهایی را درباره برنامه هسته ای ایران مطرح کرده است. به نوشته این روزنامه، این مقام اسرائیلی که نامش فاش نشده، از ایالات متحده درخواست کرده دور جدیدی از تحریم ها را علیه ایران وضع کند و هشدار داده که اگر ایران بخواهد، می تواند تا چند هفته مواد لازم برای ساخت یک بمب را تهیه کند. وی همچنین بحث ها درباره توقف غنی سازی ۲۰ درصدی در ایران را «بی معنا» خوانده و گفته این بحث ها با هدف منحرف کردن اذهان از «ضرورت توقف کامل فعالیت های غنی سازی ایران» صورت می گیرد.

کلید واژه ها: وزیر خارجه ایران


نظر شما :