ظریف: محرمانه بودن طرح نشانه جدی بودن و حسن نیت ایران است

۲۷ مهر ۱۳۹۲ | ۱۶:۲۵ کد : ۱۹۲۳۱۴۴ سرخط اخبار

وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه با المانیتور محرمانه بودن طرح ایران را نشانه جدی بودن طرف ایرانی دانسته و گفته است جزئیاتی که توسط رسانه های مختلف درباره طرح منتشر شده با واقعیت فاصله زیادی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در گفت وگوی اختصاصی با المانیتور با اشاره به جزئیات طرح ایران به گروه 1+5 که رسانه های مختلف آن را منتشر کرده اند اصالت آن را رد کرد و گفت؛ اینها گمانه زنی هستند و تشابه کمی با واقعیت دارند. ظریف تاکید کرد که محرمانه بودن طرح نشانه جدیت و حسن نیت ما است.

ظریف در پاسخ به سوالی راجع به اینکه یکی از افراد آگاه به طرح ایران به شرط ناشناس ماندن با رسانه ها مصاحبه کرده است گفت؛ در تیم مذاکره کننده ایران هیچ یک از مقامات به صورت ناشناس صحبت نمی کنند و ما فقط با حفظ هویت خود مصاحبه می کنیم.

مجید تخت روانچی از اعضای تیم مذاکره کننده و معاون ظریف نیز اظهارات وزیر خارجه ایران را تایید کرد.

روانچی به المانیتور گفته است؛ آنچه که در رسانه ها گفته شده است یک گمانه زنی صرف است و با واقعیت فاصله دارد. ما در گذشته گفتیم و الان هم می گوییم؛ تاکید ما بر محرمانه بودن طرح یکی از نشانه های جدی بودن ما است.

براساس گزارش المانیتور، چند ساعت بعد از مصاحبه با المانیتور محمد جواد ظریف در صفحه فارسی فیس بوک خود نوشت؛ «دیدم که برخی رسانه های غربی از قول منابع موثق ایرانی مطالبی را در مورد جزئیات خیالی طرح نوشته اند. برخی دوستان داخلی هم نقل کرده اند. من همه این مطالب را خواندم و بگذارید خیال همه را راحت کنم. همه این ها حدس و گمان است. هیچ کدام ارتباطی به طرح و بحث های جلسه ندارد. چه محتوا و چه شکل. منابع موثق رسانه ها خودشان هم طرح را ندیده اند و بهتر است اعتبار خودشان را با ادعای اطلاع از طرح خدشه دار نکنند».

کلید واژه ها: المانیتور


نظر شما :