درخواست ارتش المختار عراق از پادشاه بحرین

۲۷ مهر ۱۳۹۲ | ۱۳:۳۵ کد : ۱۹۲۳۱۲۱ سرخط اخبار

رهبر ارتش المختار عراق با فراخواندن پادشاه بحرین به کناره گیری از قدرت، تاکید کرد: اگر سرنگونی آل خلیفه دشوار است، ادامه حضور آن در راس قدرت ناممکن است.

«واثق البطاط» رهبر ارتش المختار عراق در گفت وگو با فارس در بغداد با فراخواندن «حمد بن عیسی آل خلیفه»، پادشاه بحرین به کناره گیری از قدرت پیش از اینکه زمان آن بگذرد، تاکید کرد: اگر سرنگونی آل خلیفه دشوار است، ادامه حضور آن در قدرت محال است.

وی در توضیح این مطلب افزود: آل خلیفه اکنون فقط بر فرزندان و زنان خاندان حاکم، حکومت می کند و حمایت اشغالگر سعودی، ننگی برای آن است.

البطاط تصریح کرد: نظام حاکم بحرین با رویکردی طایفه ای، بین گروه های مختلف مردم، تبعیض قائل است و موضع خصمانه ای را در برابر اکثریت شیعه این کشور در پیش گرفته  به این ترتیب خود را کاملا از بحرینی ها جدا کرده است.

وی افزود: آل خلیفه با این کوته فکری که در پیش گرفته، ننگی برای تاریخ بحرین است و هرگز نمی تواند راه درست را پیدا و از خشم مردم نجات پیدا کند.

البطاط با بیان اینکه بحرین از شرق تا غرب و شمال و جنوب آن از نظر مساحت با یکی از نقاط عراق برابری نمی کند، از اینکه چطور یک دیکتاتور خونریز بر کشوری به این کوچکی حاکم شده است، ابراز شگفتی کرد.

کلید واژه ها: بحرین آل خلیفه


نظر شما :