بان کی مون استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه را تایید کرد

۲۳ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۴:۰۰ کد : ۱۹۲۱۳۴۹ سرخط اخبار

بان کی مون گفت گزارش سازمان ملل که انتظار می رود طی روزهای آینده توسط این سازمان منتشر شود، به طور کاملا قانع کننده ای تایید خواهد کرد که ماه گذشته در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نگفت که چه کسی مسئول حملات در روز ۲۱ اوت در غوطه در حومه دمشق پایتخت سوریه است و تصریح کرد تعیین مسئولیت آن حمله اصولا جزو وظایف تیم بازرسان سازمان ملل نبوده است.

در همین حال دبیرکل سازمان ملل پیش بینی کرد که گزارش بازرسان سازمان ملل هفته جاری منتشر شود.

بنا به گزارش شبکه الجزیره بان کی مون بدون اینکه مستقیما شخص بشار اسد را مسئول استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه بداند، مدعی شد که وی جرایم زیادی را در سوریه مرتکب شده است.

بان کی مون درباره گزارش بازرسان سازمان ملل نیز گفت: به رغم آنکه من نمی توانم علنا و در حال حاضر پیش از صدور گزارش این مساله را اعلام کنم اما پیش بینی می کنم که در این گزارش تا حدود زیادی تاکید خواهد شد که سلاح های شیمیایی در سوریه استفاده شده اند.

در همین حال، ژان ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه تاکید کرد که سازمان اطلاعات فرانسه موفق شده است روز جمعه یک حمله شیمیایی در سوریه را رصد کند.

وی در پی دیدارش از یکی از پایگاه های نظامی شمال پاریس تاکید کرد: با استفاده از تجهیزات اطلاعاتی مان موفق شده ایم صد درصد اوضاع سوریه را ارزیابی کنیم.

پیش از این نیز سازمان ملل اعلام کرده بود در حمله شیمیایی اطراف دمشق 1429 تن کشته شده اند.

کلید واژه ها: کی مون


نظر شما :