اولاند: گزینه نظامی علیه سوریه همچنان محتمل است

۲۰ شهریور ۱۳۹۲ | ۲۳:۰۰ کد : ۱۹۲۱۲۶۰ سرخط اخبار

 رئیس جمهوری فرانسه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، پاریس با وجود تلاش های در حال انجام برای یافتن راه حلی دیپلماتیک برای بحران سوریه، همچنان آماده مجازات دمشق در پی استفاده از سلاح شیمیایی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه پس از دیدار با وزیر دفاع و وزیر امور خارجه کشورش برای برنامه ریزی اقدام بعدی پاریس در مواجه با بحران سوریه، سخن گفت و اعلام کرد که یک حمله نظامی همچنان "محتمل" است.

فرانسه روز سه شنبه پیش نویس قطعنامه ای را به شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر انهدام تسلیحات شیمیایی سوریه ارائه کرد و نسبت به پیامدها و عواقب جدی در صورت مقاومت در برابر این خواسته هشدار داد؛ پیش نویسی که روسیه از آن حمایت نمی کند.

سخنگوی دولت فرانسه نیز به رادیو آر.اف.آی گفت: دولت پاریس همچنان در حال بررسی مجازات دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به خاطر استفاده از سلاح شیمیایی است. گزینه نظامی تنها در صورتی مورد بررسی قرار می گیرد که روند دیپلماتیک حل بحران سوریه ناکام بماند. این یک تهدید فرضی نیست.

دولت فرانسه یک روز پس از پیشنهاد شگفت آور دولت روسیه مبنی بر نظارت بین المللی زرادخانه های تسلیحات شیمیایی سوریه، این پیشنهاد را ارائه کرد.

پاریس نگران این است که مسکو با ارائه این پیشنهاد به دنبال خرید زمان برای دمشق باشد و به دنبال صدور قطعنامه ای است تا در صورت عدم تبعیت دولت سوریه از آن، سریعا وارد عمل شود.

کلید واژه ها: سوریه فرانسه شیمیایی


نظر شما :