افزایش علاقه آمریکایی‌ها برای سفر به ایران

۰۹ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۴:۴۱ کد : ۱۹۲۰۶۶۵ سرخط اخبار

نیویورک تایمز طی گزارشی نوشت: ایران از جذابیت های فراوانی برای جلب توجه گردشگران خارجی برخوردار است اما به رغم افزایش علاقمندی گردشگران آمریکایی برای سفر به ایران، وزارت امور خارجه آمریکا نظر دیگری در خصوص سفر به ایران دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نیویورک تایمز طی گزارشی نوشت: ترمیم اقتصاد آسیب دیده ایران در صدر برنامه های حسن روحانی، رئیس جمهوری جدید ایران قرار دارد و توسعه صنعت گردشگری بخشی از راه کار وی برای رسیدن به این هدف است.
روحانی قصد دارد تعداد گردشگران خارجی عازم ایران را به بیش از دو برابر افزایش دهد و از 4 میلیون نفر به 10 میلیون نفر برساند.
این هدف گذاری، خبر خوبی برای تورهای مسافرتی است که گردشگران آمریکایی را برای بازدید به شهرهایی نظیر یزد و شیراز می برند.
مدیر یکی از این تورها گفت: «من معتقدم که فرهنگ، طبیعت، مهمان نوازی و زیرساخت های ایران می تواند تعداد بسیار بیشتری گردشگر را به این کشور بکشاند.»
بر اساس این گزارش تغییر در سیاست های جذب گردشگر ایران، سازمان آموزشی شورای امور جهانی فیلادلفیا را متقاعد کرده است تا اعزام تورهای گردشگری به ایران را از آوریل 2014 از سر بگیرد. این سازمان در سال 2011 پس از بالا گرفتن تنش ها بین ایران و آمریکا به دنبال دستگیری سه کوهنورد آمریکایی در ایران، اعزام تورهای گردشگری به ایران را متوقف کرده بود.
نیویورک تایمز افزود: ایران جذابیت های فراوانی برای جلب توجه گردشگران خارجی دارد. ایران با دارا بودن 16 اثر ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو شامل پرسپولیس که قدمت آن به 518 قبل از میلاد می رسد و همچنین مسجد امام اصفهان متعلق به قرن هفدهم میلادی، آثار تاریخی فراوانی را در خود جای داده است.
اما به رغم افزایش علاقمندی گردشگران آمریکایی برای سفر به ایران، وزارت امور خارجه آمریکا نظر دیگری در خصوص سفر به ایران دارد. وزارت خارجه آمریکا ماه گذشته با اشاره به هشدارهای داده شده در خصوص سفر به ایران اعلام کرد: «از سال 2009 تاکنون، مقامات ایرانی از صدور اجازه خروج برای چند تن از شهروندان دارای تابعیت دوگانه ایرانی آمریکایی خودداری کرده اند.... مقامات ایرانی همچنین به صورت غیرعادلانه شهروندانی از آمریکا را به اتهامات مختلف اعم از جاسوسی و تهدید امنیت ملی بازداشت کرده اند.»

کلید واژه ها: آمریکا ایران


( ۱ )

نظر شما :