کری: در استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه شکی نیست

۰۵ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۶:۵۱ کد : ۱۹۲۰۴۳۲ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد، این که در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده شده است، قابل تردید نیست.

به گزارش ایسنا، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا بشار اسد، رییس جمهوری را متهم کرد که قصد نابود کردن شواهد حمله شیمیایی را داشته است.

وزیر امور خارجه آمریکا طی قرائت بیانیه ای شدیداللحن در رابطه با احتمال استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه گفت: دولتی که چیزی برای مخفی کردن ندارد، پنج روز تمام مانع از بازرسی کارشناسان سازمان ملل نمی شود.

به گزارش دویچه وله، وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری بیانیه دولت آمریکا را قرائت کرد. وی با فاجعه خواندن این رویداد گفت: تمام ملت ها علیه کاربست سلاح شیمیایی در سوریه برخیزند.

وزیر خارجه آمریکا گفت: اطلاعات و ویدئوهای منتشر شده نشان می دهد که سلاح شیمیایی در سوریه به کار بسته شده و ما می دانیم که دولت سوریه زرادخانه ای از سلاح های شیمیایی را نگهداری می کند.

وی افزود: استفاده از سلاح شیمیایی قابل انکار نیست و آنچه که ما هفته ی گذشته در سوریه دیدیم، باید وجدان جهانیان را به لرزه درآورده باشد.

بی.بی.سی نیز گزارش داد، وزیر امور خارجه آمریکا آنچه را که «کراهت اخلاقی دولت سوریه در استفاده از سلاح های شیمیایی علیه مردم خود» خواند، محکوم کرد.

کری گفت که تصاویر حمله با آنچه به نظر می رسد حمله با سلاح شیمیایی به نقطه ای در نزدیکی دمشق پایتخت سوریه باشد، «واقعی و قانع کننده» و «غیرقابل انکار» است.

وی افزود که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا درحال بررسی چگونگی واکنش نشان دادن به این واقعه است.
 

کری تصریح کرد که دولت آمریکا اطلاعات اضافی در مورد حمله اخیر دارد که در روزهای آینده علنی خواهد کرد.

کلید واژه ها: شیمیایی آمریکا سوریه


نظر شما :