دستور کار سفر «فلتمن» به ایران

۰۴ شهریور ۱۳۹۲ | ۰۴:۰۳ کد : ۱۹۲۰۳۶۵ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان سفر معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل به تهران را به منظور رایزنی در خصوص تحولات سوریه، مصر، لبنان، فلسطین و اوضاع خاورمیانه برشمرد و گفت که فلتمن با ظریف و امیرعبداللهیان دیدار و گفت وگو می کند.

سید عباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفت وگو با خبرگزاری فارس، درباره سفر «جفری فلتمن» معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل به تهران، این سفر را به منظور رایزنی در خصوص بحران های منطقه از جمله سوریه، لبنان، مصر، فلسطین و اوضاع خاورمیانه برشمرد و افزود: فلتمن در این سفر علاوه بر دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه گفت وگو و تبادل نظر خواهد داشت.

وی با اشاره به حاد شدن اوضاع منطقه این سفر را در راستای رایزنی ها درباره تحولات منطقه عنوان کرد و گفت: این دومین سفر فلتمن به ایران است. معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل سال گذشته نیز به همراه بان کی مون به منظور شرکت در اجلاس سران عدم تعهد به تهران سفر کرد و در ملاقات دبیرکل سازمان ملل با مقام معظم رهبری نیز حضور داشت.

عراقچی ادامه داد: ابعاد مختلف بحران های عمومی در منطقه و نحوه کنترل و جلوگیری از گسترش خشونت ها و خونریزی ها در این سفر مورد تبادل نظر خواهد گرفت.

* سلطان قابوس اولین مهمان خارجی روحانی

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره سفر پادشاه عمان نیز به تهران نیز با بیان اینکه عمان از کشورهای دوست و نزدیک ما در منطقه خلیج فارس است و روابط دو کشور همواره بسیار دوستانه و عمیق بوده است، اظهار داشت: سلطان قابوس بنا به تقاضای خود که علاقمند بود اولین مهمان خارجی آقای روحانی باشد، امروز به تهران سفر کرد و وزرای امور خارجه، انرژی و وزیر مربوط به امور فرهنگی سلطان قابوس را در این سفر همراهی می کنند.

عراقچی گفت وگو در خصوص گسترش همکاری های دو کشور به ویژه در حوزه انرژی و سایر ابعاد همکاری ها را از جمله اهداف این سفر برشمرد و افزود: سلطان قابوس در این سفر ضمن ملاقات و گفت وگو با حسن روحانی رئیس جمهور با مقام معظم رهبری نیز دیدار خواهد کرد.

جفری فلتمن معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل امشب به منظور دیدار و گفت وگو با مقامات کشورمان وارد تهران می شود.

کلید واژه ها: فلتمن


نظر شما :